استقرار بازارچه‌های هفتگی در شهرستان بروجرد

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از تسنیم، معاون شهردار بروجرد گفت: بازارچه‌های هفتگی در شهرستان بروجرد راه‌اندازی می‌شود و این بازارچه‌ها به‌گونه‌ای بوده که اقشار مختلف مردم در همه نقاط شهر به راحتی به این اماکن دسترسی داشته باشند.

احمد عبدی زاده سد معبر را به عنوان یک چالش پیش روی مسئولان و مدیران شهری معرفی کرد و اظهار داشت: بخشی از اعتبارات، نیروی انسانی و برنامه‌ریزی‌های کلان‌شهری صرف رفع این معضل شده اما آن گونه که باید و شاید نتیجه لازم را در برنداشته است.

وی با بیان اینکه پیش از برخورد جدی با این ناهنجاری ابتدا باید راهکارهای چکش‌کاری شده و کارشناسانه برای آن در نظر گرفته شود، افزود: در صورتی که سد معبر را به عنوان معضلی در جلوگیری از تحقق کامل توسعه و پیشرفت شهری در نظر بگیریم، اقدامات انجام‌شده سمت‌وسوی واقعی به خود گرفته و اثربخشی بیشتری به همراه خواهد داشت.

معاون خدمات شهری شهرداری بروجرد با اشاره به وجود معضل سد معبر در همه شهرهای کشور با نوسان شدت و ضعف، عنوان کرد: در شهرهایی که بیشتر با معضل بیکاری روبرو هستند، افراد بیشتری به این‌گونه مشاغل روی می‌آورند چرا که بدون پرداخت عوارض و بهای رهن و اجاره مغازه فعالیت کرده و کسب درآمد می‌کنند.

عبدی زاده به قوانین مصوب در جلوگیری از این هنجارشکنی اجتماعی اشاره و بیان کرد: در قانون اساسی به‌طورکلی به این معضل پرداخته‌شده اما در پرداخت جزئیات آن با ابهامات قانونی مواجه است به‌گونه‌ای که شهرداری می‌تواند در حد تذکر این رویه را دنبال کند چراکه ضبط اجناس و یا هرگونه درگیری با مسببین سد معبر با مشکلات و تبعاتی همراه است که این خود نشأت گرفته از ضعف اعمال قانون در این حوزه است.

وی از اقدامات صورت گرفته در رفع این پدیده ناهنجار در سطح شهر بروجرد خبر داد و افزود: با توجه به اینکه برخی افراد از این راه ارتزاق می‌کنند و شرایط زندگی و معیشت آن‌ها به ساماندهی این مشاغل توسط شهرداری بستگی دارد، با ایجاد بازارهای روز در هفت نقطه از شهر این فرصت فراهم‌شده است تا این افراد بتوانند در اماکن پیش‌بینی‌شده، اقدام به فروش محصولات خود کنند تا به این وسیله هم‌شأن اجتماعی این افراد حفظ شود و هم از سد معبر و تبعات سوء آن پیشگیری شود.

معاون خدمات شهری شهرداری بروجرد خاطرنشان کرد: شهرداری با انتقال این معضل به عنوان یک مطالبه به شورای تاًمین شهرستان تلاش کرده است که راهکارهایی درزمینهٔ جلوگیری از این امر اتخاذ شود، بر این اساس شهرداری با دعوت از این افراد و توجیه غیرقانونی بودن سد معبر و توجه به اینکه که کسبی که از این طریق به دست می‌آید اشکال شرعی و قانونی دارد، در راستای کاستن از این آفت اجتماعی تلاش کرده است.

عبدی زاده از استقرار بازارهای هفتگی در این شهرستان خبر داد و گفت: این بازارچه‌ها به‌گونه‌ای است که اقشار مختلف مردم در همه نقاط شهر به راحتی به این اماکن دسترسی داشته و می‌توانند مایحتاج خود را از طریق مراجعه به آن‌ها تاًمین کنند که صرفه‌جویی در وقت شهروندان و کاستن از بار ترافیکی در هسته مرکزی شهر از مزایای استقرار این بازارهای هفتگی است.

عبدی زاده از نظارت دقیق بازرسان سازمان میدان‌ها میوه و تره‌بار، اصناف، صنعت، معدن و تجارت بر نحوه فعالیت صنوف مختلف در این بازارچه‌ها خبر داد بیان کرد: برخی دست‌فروشان که حاضر به فعالیت در این بازارها نیستند با پهن کردن بساط در معابر عمومی به ویژه اماکن پرتردد، هزینه‌های هنگفتی را بر مجموعه شهرداری تحمیل کرده و سبب آزار و اذیت شهروندان می‌شوند.

وی اظهار داشت: وجود این تفکر که صرفاً شهرداری ملزم به جمع‌آوری سد معبر است، برطرف کردن این معضل را با مشکل مواجه می‌کند چراکه شهرداری و دیگر مسئولین در این حوزه شامل نیروی انتظامی، قوه قضائیه، اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف هر کدام در جایگاه خود نسبت به انجام بهینه وظایف خود در قبال آحاد شهروندان مسئول هستند که باید به جد پای کار آمده و با این معضل مقابله کنند.

پایان پیام

کد خبر : 2393 ساعت خبر : 4:03 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2393
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات