امسال ۷۵۵ روستا صاحب اینترنت می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از خبر آنلاین، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۱۱۰ میلیارد تومان در بخش ICT در استان لرستان سرمایه‌گذاری شده که این روند ادامه پیدا خواهد کرد.

محمود واعظی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان لرستان با تاکید براینکه تمام روستاهای بالای ۵ خانوار را صاحب تلفن می‌شوند گفت: سال گذشته ۳۵۳ روستا نیز اینترنت‌دار شدند که امسال نیز ۷۵۵ روستای دیگر صاحب اینترنت می‌شوند.
وی افزود: در ده ماهه گذشته در زمینه «ICT» استان ۱۱۰ میلیارد تومان از بخش دولتی و خصوصی در لرستان سرمایه‌گذاری شده است و این روند تا پایان سال نیز ادامه می‌یابد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: از آغاز دولت یازدهم تاکنون، میزان زیرساخت‌های ارتباطی ۲ تا ۲٫۵ برابر افزایش‌یافته است.
واعظی با اشاره به اینکه توفیق ایران در مذاکرات هسته‌ای، توفیق ملی است، گفت: ما معتقدیم که امر باید سبب تقویت وحدت و انسجام در کشور شود.
وی خاطر نشان کرد: توفیق ما در مذاکرات هسته‌ای، این بوده که خطوط قرمز نظام حفظ‌شده و تمام تحریم‌های بانکی، بیمه‌ای، نفتی و اقتصادی در روز معین، به‌طور یکجا برداشته می‌شود و این اتفاق بزرگی است و امیدواریم که در آینده شاهد تحول چشمگیری در کشور باشیم.
وی چهرهای شاخص در استان لرستان افزود: ایران در زمینه‌های مختلف مدیون بزرگانی همچون بروجردی، آیت‌الله کمالوند، سید جعفر شهیدی، عبدالحسین زرین‌کوب و هنرمندان دیگری که مایه افتخار کشور ما هستند.
وی با بیان اینکه لرستان در زمینه جغرافیایی در سطح کشور موقعیت خوبی دارد، گفت: با توجه به خشکسالی اخیر لرستان بعد از استان‌های ساحلی سومین استان پر آب کشور است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: استان لرستان دو یا سه برابر از سهم دیگر استان‌ها، شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده است.
وی تصریح کرد: امروز در برنامه ششم درصد هستیم که به‌گونه‌ای بنویسیم که کشور در ارتباط با توسعه مسائل اقتصادی جهش پیدا کند.
واعظی عنوان کرد: امید است که امسال که سال همدلی وهم زبانی است همه در سطح کشور منویات مقام معظم رهبری را در بحث شعار سال در عمل نشان بدهیم نه اینکه در حد سخنرانی و شعار باقی بماند.
وی بیان کرد: خوشبختانه مسئولان استان لرستان، زودتر از سایرین به ندای رهبر لبیک گفتند و ما شاهد شکل‌گیری همدلی و وحدت در این استان هستیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همدلی و هم‌زبانی را رمز پیشرفت و موفقیت دانست و گفت: اگر نیروی انسانی، سرمایه و امکانات در اختیار باشد ولی روحیه همدلی وهم زبانی در جامعه حاکم نباشد کشور نمی‌تواند به توسعه دست پیدا کند بنابراین امید است که در سال‌های آینده شاهد تحولات بسیار خوبی در استان لرستان باشیم.
وی با اشاره به وعده‌های ریاست‌جمهور به مردم، اظهار داشت: وعده‌های رئیس‌جمهور حاکمیت اخلاق، افزایش اعتماد مردم به دولت است به‌نحوی که مردم‌ باور کنند که این دولت، دولت راست‌گویان است.
واعظی افزود: ایجاد وحدت و تفاهم میان قوای سه‌گانه و از بین بردن تفرقه به‌گونه‌ای که همگان تحت مدیریت رهبری به ایفای نقش به پردارند از مهم‌ترین شعارهای دولت روحانی بوده است.
وی بابیان اینکه دولت یازدهم درصدد این بوده که همزمان با گردش سانتریفیوژها چرخ اقتصاد نیز بچرخد، بیان کرد: دولت به دنبال ارتقای جایگاه مردم و نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی و منطقه بوده است.
وی یکی از اهداف دولت “تدبیر و امید” را اشتغال‌زایی دانست و اظهار داشت: یکی از عرصه هایی که در حوزه اشتغال توجه ویژه ای به آن از سوی دولت صورت گرفته، حوزه ICT است که با ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز در این حوزه، این امر ممکن خواهد شد.

پایان پیام

کد خبر : 2319 ساعت خبر : 11:33 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2319
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات