بازدید فارغ‌التحصیلان از سازمان انرژی هسته‌ای

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از خبرآنلاین، معاون اجرایی کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری دومین بازدید تخصصی از سازمان انرژی هسته‌ای ویژه دانش آموختگان این دانشگاه در سال جاری خبر داد.

عباسی انارکی با اشاره به اینکه دانش‌آموختگان این دانشگاه در راستای استمرار طرح بازدید از دستاوردهای علمی، فناوری و صنعتی کشور، از سازمان انرژی هسته‌ای کشور بازدید خواهند نمود، اظهار داشت: فارغ التحصیلان در این بازدید با بخش‌های مختلف شامل پژوهشکده تحقیقات و توسعه راکتورهای شتابنده، راکتور تحقیقاتی و رادیو ایزوتوپ آشنا خواهند شد .

وی در ادامه افزود: این بازدید با هدف ارتقای سطح علمی و آشنایی فارغ التحصیلان با بخشهای مختلف صنعت هسته‌ای کشور خواهد بود و حضور در آن رایگان بوده و هزینه آن از طریق کانون تامین می‌شود.
معاون اجرایی کانون فارغ التحصیلان یادآور شد: با توجه به محدودیت اعزام فارغ التحصیلان به این بازدید، دانش‌آموختگان تحصیلات تکمیلی رشته‌های مهندسی شیمی، مهندسی هسته‌ای ، ژئوفیزیک، مهندسی انرژی، مهندسی مواد و رشته‌های مرتبط دانشگاه آزاد اسلامی در اولویت خواهند بود .
فارغ التحصیلان به منظور ثبت نام در بازدید فوق می‌توانند از طریق نشانی اینترنتی www.aiau.ir و شماره تلفن ۸۸۷۷۷۵۰۲ اقدام کنند. همچنین با توجه به رعایت مسائل امنیتی در این بازدید متقاضیان می‌بایست کپی مدارک تحصیلی خود را به شماره نمابر ۸۸۷۷۷۵۰۲ ارسال نمایند.

پایان پیام

سازمان انرژی اتمی

سازمان انرژی اتمی که مقدمات ایجاد آن از اوایل سال ۱۳۵۳ فراهم گردیده بود، با تصویب قانون «سازمان انرژی اتمی» در ۱۶ تیر ۱۳۵۳ عملاً به صورت یک شخصیت حقوقی رسمیت یافت و در آن دوره زیرنظر نخست‌وزیری فعالیت می‌کرد و نخستین رئیس آن اکبر اعتماد بود. هم‌اکنون رئیس این سازمان علی‌اکبر صالحی می‌باشد.

قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، این سازمان با گسترش سریع و بی‌رویه، عهده‌دار تعهدات سنگین از بابت قراردادهای بیشمار در نقاط مختلف کشور و در راستای نصب و راه‌اندازی ۲۳۰۰۰ مگاوات برق هسته‌ای شده بود. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با تجدید نظر اساسی در کل برنامه‌های سازمان و ایجاد تغییرات بنیادی در اهداف و وظایف آن، قدمهای مؤثری در جهت کاربرد و استفاده صلح‌آمیز از انرژی اتمی در کشور برداشته شده‌است. این اقدامات که از نیمه دوم دهه هفتاد کاملاً مشهود بوده‌است، در جهت دستیابی به خودکفایی نسبی و با توجه به محدودیت‌های شدید اعمال شده توسط کشورهای غربی صورت گرفته‌است.

کد خبر : 3601 ساعت خبر : 9:42 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3601
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات