بالاخره تاق‌بستان خشکید یا خروشید؟!

در طول یک ماه گذشته آنقدر خبر خُشکیدن و بعد خروشیدن، مجدا خُشکیدن و سپس خروشیدن تاق‌بستان را شنیدیم که دیگر خودمان هم گیج شده‌ایم، بالاخره تاق‌بستان خُشکید یا خروشید؟!

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، شب هنگام چهارشنبه، ۱۷ تیر ماه سالجاری بود که چشمه‌های ۱۷۰۰ ساله تاق‌بستان به یکباره خُشکیدند تا همه دوستداران تاریخ و تمدن ایران زمین متاثر، متاسف و صدالبته متعجب شوند که چه بلایی سر این چشمه‌ها آمد.

در چنین شرایطی بازار متهم کردن یکدیگر داغ داغ شد و میراث فرهنگی همه چیز را به گردن آب منطقه‌ای انداخت که شما بیش از حد اجازه حفر چاه مجاز و غیر مجاز داده‌اید و اینگونه شده که چشمه‌های تاق‌بستان خشکیده اند و از سویی دیگر بعضی ها توپ را به زمین میراث انداختند که اگر شما دست به تاق بستان نمی‌زدید (اجرای طرح ساماندهی تاق‌بستان) الان این چشمه ها نمی‌خُشکیدند.

از سوی استانداری هم گروه ویژه‌ای ماموریت یافتند که موضوع خشکیدن یک شبه چشمه های تاق‌بستان را بررسی کرده و علاجی برای آن بیابند.

یک ‌هفته ای همه گیر این حرف و حدیث‌ها بودند که عصر روز چهارشنبه، ۲۴ تیر ماه چشمه‌های خشکیده شده تاق بستان به یکباره خروشیدند.

این جوشش و خروشش چشمه‌های خشکیده تاق‌بستان همه را بار دیگر به شگفتی برد که چه شده و چه نشده است؟!

ولی این جوش و خروش خیلی هم طول نشکید و در کمتر از نیم ساعت تمام آب چشمه های تاق بستان بازهم خشک خشک شدند و این شرایط خشکیدن و خروشیدن مدام تکرار می شد.

شرایط عجیب چشمه‌های تاق‌بستان همچنان ادامه داشت و هر کسی از دید خود نگاهی کارشناسی به این موضوع می کرد تا از عصر روز جمعه دوم مردادماه بعد از آنکه چشمه های تاق بستان خروشیدند دیگر فروکش نکرده و آب در تاق بستان ماندگار شد.

و این اوضاع تا همین پنجشنبه هفته گذشته ۲۳ مرداد ماه ادامه داشت، اما از آن روز تا کنون بازهم چشمه های تاق بستان خشک خشک‌ شده اند.

در حال حاضر اندک آبی در دریاچه تاق بستان وجود دارد، اما از دل چشمه های پای تاق‌ها هیچ آبی نمی جوشد.

وقتی هم به سراغ مسئولین می‌رویم مثل دفعات قبل هرکدام دیگری را مقصر قلمداد کرده و خود را مبری جلوه می دهند، بنابراین ترجیح دادیم که حداقل اینبار به سراغ هیچکدامشان نرویم.

پایان پیام

کد خبر : 3340 ساعت خبر : 6:09 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3340
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات