با صرفه‌جویی شهروندان مشکل آب برطرف می‌شود

مدیرعامل شرکت آبفا لرستان گفت: با ۱۰ تا ۱۵ درصد صرفه‎جویی هر فرد مشکل بی‎آبی در استان نخواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، مهندس حمیدرضا کرم‎وند در رابطه با علت کم‎آبی و قطعی آب در برخی نقاط شهر خرم‎آباد، بیان کرد: در همه جای دنیا مشکلات آب و آبرسانی وجود دارد و حوادث زیادی در حوزه آب به وقوع می‎پیوندد.

وی اضافه کرد: در بعضی نقاط ممکن است به علت شکستگی خطوط لوله و تعمیر آن و یا افت فشار با کمبود آب و یا بی‎آبی مواجه شویم؛ همچنین در چند وقت اخیر شاهد روزهای گرم زیادی هستیم که میزان مصرف آب را با رشد چشمگیری مواجه کرده است.

کرم‎وند ادامه داد: مخازن ما با چاه‎ها و چشمه‎ها آبدهی می‎شوند که ممکن است با کمی آب مواجه شوند و سرعت پر شدن مخازن آب کاهش می‎یابد.

مدیرعامل شرکت آبفا لرستان با اشاره به قطعی آب شهرک پارسیلون خرم‎آباد، گفت: روز گذشته در مخزن آب سه هزار مترمکعبی تنها ۵۰۰ مترمکعب آب وجود داشت که مجبور شدیم آن را مدیریت کنیم تا مخزن آبدهی شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز از نظر کمبود آب شهر خرم‎آباد مشکلی نداشته و تا به حال نیز گزارشی از قطعی آب نداشته‎ایم.

کرم‎وند با اشاره به عوامل قطعی آب، اظهار کرد: متاسفانه انشعابات غیرمجاز باعث افزایش مصرف آب می‎شود و همچنین عبور ماشین‎های سنگین از روی خطوط لوله باعث شکستگی این خطوط که عمدتاً فرسوده هستند می‎شود.

مدیرعامل شرکت آبفا لرستان گفت: اگر هر نفر تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد در مصرف آب صرفه‎جویی کند در استان ما مشکل بی‎آبی نخواهیم داشت برای همین باید مصرف آب مدیریت شود.

پایان پیام

فاضلاب

فاضلاب به بازمانده‌ها و دورریزهای عمدتاً مایع محلی، شهری یا صنعتی گفته می‌شود. شیوه گردآوری و دورریزی آن در هر منطقه، بسته به آگاهی محلی نسبت به محیط زیست فرق می‌کند. سیستم های فاضلاب برای جمع آوری آب های سطحی و یا فاضلاب های صنعتی در مجتمع های بزرگ صنعتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چون نفوذ سیالات به عمق خاک می تواند ضربه جبران ناپذیری به پایه ها و تاسسیات زیر زمینی را وارد نماید.

کد خبر : 3063 ساعت خبر : 10:51 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3063
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات