برای ایجاد هر شغل در لرستان حدود ۱۹۰ میلیون تومان پول نیاز است

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از تسنیم، استاندار لرستان گفت: برای ایجاد ۱۸ هزار و ۷۰۰ شغل در لرستان حدود ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار لازم است.

هوشنگ بازوند ظهر امروز در کارگروه سرمایه و اشتغال استان لرستان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: برای ایجاد ۱۸ هزار و ۷۰۰ شغل در استان حدود سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار لازم است که به‌ طور متوسط برای ایجاد هر شغل حدود ۱۹۰ میلیون تومان پول نیاز است.

وی با بیان اینکه در بازار امروز جمع‌کردن سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط بخش خصوصی و تسهیلات بانکی رقم خیلی زیادی نیست، افزود: در برخی از استان‌ها مشاهده‌ شده که یک سرمایه‌گذار در حال سرمایه‌گذاری حدود هشت هزار میلیارد تومان است.

استاندار لرستان عنوان کرد: بخش خصوصی لرستان نوپا است که درعین‌حال از طرف برخی از نهادهای دولتی، افکار عمومی ضربه می‌خورد بنابراین عبور از این معبر کار سخت و اجتناب‌ناپذیری است که در این زمینه لازم است اتاق بازرگانی خرم‌آباد برای بهبود این وضعیت پیش‌قراول باشد.

وی با اشاره به فراهم شدن زیرساخت‌های حضور سرمایه‌گذار بخش خصوصی در لرستان، بیان کرد: بازار کشور عراق برای بخش خصوصی شرایط خوبی دارد کما اینکه اتاق بازرگانی خرم‌آباد برای راه‌اندازی یک دفتر در بغداد اقداماتی انجام داده است.

بازوند تصریح کرد: با توجه به راه‌اندازی پروازهای خرم‌آباد به نجف و خرم‌آباد به مشهد در راستای جذب گردشگران مذهبی عراق می‌توان اقدامات خوبی انجام داد.

وی گفت: با اینکه مشهد فاصله زیادی با عراق فاصله دارد اما در زمینه جذب گردشگران عراقی اقدامات مؤثری در راستای خدمات پزشکی انجام داده است بنابراین باوجود فاصله مرز هوایی ۴۵ دقیقه‌ای عراق به لرستان، این استان نیز می‌تواند با کمک بخش خصوصی، افکار عمومی و دستگاه‌های دولتی شرایط جذب توریست‌های عراقی را فراهم آورد.

استاندار لرستان اظهار داشت: اتاق بازرگانی خرم‌آباد برای جذب توریست‌های عراقی پیگیری‌های خود را مضاعف کند تا بازار بکر و پول‌دار عراق را از دست ندهیم.

وی افزود: پروازهای خرم‌آباد به نجف به‌صورت ماهیانه برگزار می‌شود که در صورت لزوم علی‌رغم سختی‌هایی که وجود دارد می‌توان پروازها را هفتگی کرد.

پایان پیام

کد خبر : 3445 ساعت خبر : 12:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3445
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات