برداشت بیشتر از مقدار پیش‌بینی شده گندم در پلدختر

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، مدیر جهاد کشاورزی پلدختر گفت: ۹۸ درصد برداشت گندم در این شهرستان به پایان رسیده است.

علی خادمی  با اعلام این خبر اظهار کرد: تاکنون ۲۱ هزار تن گندم در این شهرستان تحویل سه کمیسیون خرید تضمینی شده است.

وی ادامه داد: تقریباً برداشت ۹۸ درصد زمین‎های گندم تمام شده و روزهای پایان خرید گندم در شهرستان طی می‎شود.

خادمی خاطرنشان کرد: ۱۳ هزار هکتار سطح زیرکشت گندم دیم و سه هزار هکتار گندم آبی شهرستان بود.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر یادآور شد: با توجه به خشکسالی، پیش‎بینی برداشت ۱۵ هزار تن گندم داشتیم که خداراشکر از این پیش‎بینی خیلی بیشتر برداشت شده است.

وی گفت: برداشت اراضی آبی گندم خیلی راضی کننده بود اما کشت‎های دیم خسارت عمده دیدند.

پایان پیام

در مورد پُلدُختَر

پُلدُختَر شهری است در جنوب استان لرستان و بر سر راه قدیم تهران – جنوب قرار داشت اما اکنون جادهٔ تهران – جنوب از شهر خرم‌آباد به واسطهٔ آزادراه خرم زال، به جنوب متصل شده‌است. این شهر مرکز شهرستان پلدختر است. شهرت این شهر به خاطر وجود پل‌های باستانی و اهمیت ارتباطی آن است. شهر پلدختر ۱۰۰ کیلومتری جنوب باختری خرم‌آباد واقع شده‌است.

نام این شهر از نام پل بزرگ و محکمی که از روزگار ساسانیان به جا مانده گرفته شده‌است. هم‌اکنون ستونهای تخریب شده از این پل که بر روی رودخانه زده شده قابل رویت بوده و کنگره آن که جاده سراسری از زیر آن رد می‌شود همچنان پا بر جاست.

شهر پلدختر در دامنهٔ کوه مَله، از رشته کوه زاگرس واقع شده‌است. شهر پلدختر از نظر جغرافیایی در ۴۷ درجه و ۴۲ دقیقه درازای خاوری و ۳۳ درجه و ۹ دقیقه پهنای شمالی و دارای ارتفاعی بین ۶۵۰ متر تا ۷۱۰ متر از سطح دریا قرار دارد.

پلدختر در تابستان دارای آب و هوایی گرم و در زمستان معتدل و نسبتاً سرد می‌باشد؛ ولی هر چند سال یک بار پلدختر شاهد بارش برف آن هم به صورت جزئی و کلی می‌باشد. پلدختر از شهرهای پر باران لرستان می‌باشد.

کد خبر : 2635 ساعت خبر : 9:24 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2635
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات