به‎دنبال طرح مبارزه با دخانیات،۱۲۰۰ قلم قلیان امحا شد

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان خرم‎آباد گفت: ۱۲۰۰قلم قلیان در شهرستان امحا و نابود شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا،جواد عموزاده در جمع خبرنگاران، افزود: به‎دنبال طرح مبارزه با دخانیات ۱۲۰۰ قلم قلیان با همکاری مرکز بهداشت و اداره اماکن نیروی انتظامی ظرف یک‎سال‎گذشته کشف و ضبط شدند.

وی اظهار کرد: این قلیان‎ها در محل دفن زباله‎های شهر خرم‎آباد با حضور نمایندگانی از مرکز بهداشت، اماکن نیروی انتظامی و سازمان مدیریت پسماند امحا و معدوم شدند.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان خرم‎آباد تصریح کرد: طرح جمع‎آوری قلیان در اماکن عمومی از طرح‎های اداره اماکن نیروی انتظامی است که با همکاری مرکز بهداشت صورت می‎گیرد.

عموزاده اضافه کرد: در راستای این طرح اماکن نیروی انتظامی باید قلیان‎های موجود در اماکن عمومی را جمع‎آوری کند که این کار با نظارت و همکاری مرکز بهداشت خرم‎آباد در سال‎گذشته انجام شد.

وی بیان کرد: سال‎گذشته تعداد ۱۲۰۰ قلم قلیان از اماکن مختلف کشف و ضبط شد که طی برنامه‎ای و با حضور نمایندگان نیروی انتظامی، بهداشت و سازمان مدیریت پسماند امحا و نابود شدند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مضرات قلیان بر کسی پوشیده نیست و امیدوارم عموم جامعه به‎خصوص جوانان در راه مبارزه با دخانیات پیش قدم باشند.

لازم به‎ذکر است، استفاده از قلیان در اماکن عمومی از جمله قهوه‎خانه‎ها، رستوران‎های بین راهی و دیگر اماکن ممنوع است و در صورت مشاهده هر مورد احتمالی جمع‎آوری و برخورد لازم صورت می‎گیرد.

پایان پیام

در مورد قلیان

یکی از روش‌های درمانی که کاربرد زیادی در طبّ جامع ایران داشته‌است، هدایت دارو به موضعی است که درد و بیماری در آن جا ریشه دوانده‌است. از جمله وسایلی که می‌توان از طریق آن چنین شیوه درمانی را پیاده‌سازی کرد، قلیان و چُپُق بوده‌است.مثلا، برای از بین بردن عفونت که باید مرزنگوش به آن ناحیه برسد، آن را به شکل تنباکو خیس می کنند. فردی که طبیعت ریه اش به گرمی و خشکی می‌خورد، مرزنگوش را با قلیان می‌کشید. هم چنین، عرقیات گیاهان دارویی مانند نعنا، اکالیپتوس یا بادرنجبویه را می‌توان گرم کرد و در جام ریخت. از قطعات شنگرف در حقه برای درمان عفونت ریوی و عفونت سینوزیت می‌توان بهره برد.

کد خبر : 3350 ساعت خبر : 8:03 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3350
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات