به بهره‌برداری رسیدن پروژه‌های اقتصادی بروجرد

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از تسنیم، فرمانده سپاه بروجرد گفت: ده‌ها طرح در قالب پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان بروجرد به بهره‌برداری رسید.

محمد پاپی‌نژاد عصر امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی این شهرستان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی و اقتصاد بسیج سازندگی سپاه ناحیه بروجرد و شرکت نگار نصر درسال گذشته با جدیت در حوزه عمران و آبادانی به اتمام رسیده است.

وی از فعال‌سازی ۲۵ واحد تولیدی در این شهرستان خبر داد و افزود: این واحدهای تولیدی با ظرفیت ۱۶ هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ بومی و ۳۳ هزار و ۶۰۰ قطعه انواع ماکیان در هر دوره آغاز به فعالیت کرده است.

فرمانده سپاه بروجرد با اشاره به نقش مهم اشتغال آفرینی این واحدهای تولیدی در شهرستان بروجرد، بیان کرد: با بهره‌برداری از این واحدهای تولیدی  ۳۵ نفر به‌صورت مستقیم مشغول به فعالیت شده‌اند.

وی با اشاره به بهره‌برداری از دیگر پروژه‌های تولیدی در این شهرستان، عنوان کرد: فعال‌سازی ۱۴ کلنی زنبورعسل با ظرفیت تولید بیش از هفت تن عسل درسال و اشتغال مستقیم ۱۹ نفر از پروژه‌های مهمی است که در صورت توسعه آن می‌توان زمینه اشتغال کارجویان بیشتری را در این حوزه فراهم کرد.

پاپی نژاد فعال‌سازی سه واحد تولیدی ماهی با ظرفیت تولیدی ۱۳۰ تن ماهی قزل‌آلا و ۵۰ تن ماهی خاویاری را از دیگر پروژه‌های مهم بهره‌برداری شده دانست و خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این واحدهای تولیدی اشتغال مستقیم هشت نفر فراهم‌شده است.

وی از اعطای بیش از ۴۰ فقره تسهیلات به مشاغل گوناگون خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها زمینه اشتغال بیش از ۶۰ نفر از کارجویان فراهم‌ شده است.

فرمانده سپاه بروجرد بیان کرد: فعال‌سازی ۳۰ کارگاه کوچک صنایع‌دستی و خانگی با زمینه اشتغال مستقیم ۳۶ نفر، فعال‌سازی ۱۴ کارگاه تولیدی با ظرفیت تولید ۱۵ تن قارچ در هر دوره و اشتغال مستقیم ۱۵ نفر، فعال‌سازی پنج کارگاه  صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات دامی و کشاورزی به ظرفیت فرآوری بیش از ۹۰۰ تن در سال و اشتغال مستقیم ۱۶ نفر و فعال‌سازی ۲۲ واحد دامداری و اشتغال مستقیم ۲۶ نفر از دیگر پروژه‌های مهم بهره‌برداری شده در شهرستان بروجرد است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی، گفت: در اقتصاد مقاومتی تکیه و تأکید بر تولید داخلی و استحکام بنیه درونی اقتصاد است همچنان که رونق اقتصادی نیز بر این مهم استوار است بر این اساس رونق اقتصادی بارونق تولید داخلی حاصل می‌شود که این مهم با فعال کردن ظرفیت‌های درونی کشور حاصل می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 3538 ساعت خبر : 3:20 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3538
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات