به دعوت اتاق خرم‌آباد سفیر اسپانیا به لرستان سفر می‌کند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی خرم‎آباد گفت: به دعوت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی  سفیر اسپانیا به لرستان سفر می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، حسین سلاح‎ورزی در جمع خبرنگاران، افزود: در راستای بررسی و شناسایی فرصت‌ها و ظرفیت‌های مختلف استان و همچنین مذاکره برای افزایش همکاری‌های اقتصادی، فرهنگی و آموزشی “پدرو ویینا” در تاریخ ۱۰ مردادماه جاری به خرم‌آباد سفر خواهد کرد.

وی اظهار کرد: به منظور معرفی هرچه بهتر استان به نمایندگان دیگر کشورها در ایران و در راستای توسعه‌ همکاری‌های اقتصادی استان با کشورهای مختلف برای ورود هرچه بیشتر محصولات استان به بازار دیگر کشورها، این‎بار خرم‌آباد میزبان سفیر کشور اسپانیا است.

این مسئول با بیان اینکه این سفر، دو روزه خواهد بود، تصریح کرد: سفیر اسپانیا در این سفر با استاندار لرستان، نماینده ولی‌فقیه در استان، رئیس و هیأت‌رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد و همچنین رؤسای دانشگاه‌های لرستان دیدار و گفتگو خواهد کرد.

سلاح‌ورزی به دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای این سفر اشاره و اضافه کرد: همچنین در نظر است سفیر اسپانیا در نشست مشترکی با فعالان اقتصادی لرستان و نمایندگان بخش خصوصی استان راهکارهای افزایش همکاری‌های اقتصادی بین استان لرستان و کشور اسپانیا را بررسی کنند.

لازم به‎ذکر است، آمار صادرات ایران به اسپانیا در سه ماهه‌ اول ۹۴، تقریباً ۵۷ میلیون دلار و شامل آهن، زعفران، انگور، روده و فرش و کف‌پوش است؛ در همین زمینه حجم واردات ایران از این کشور تقریباً ۴۵ میلیون دلار و شامل الکترودهای زغالی، جرثقیل، مرکب چاپ، کاغذ گراف و نخ نساجی بوده است.

پایان پیام

صادرات و تجارت آزاد

نظریه برتری نسبی در طول ربع اول قرن ۱۹م در نوشته‌های اقتصاددانان کلاسیک حقیقت پیدا کرد. مادامیکه دیوید ریکاردو بیش‌ترین نظر را با پیشرفت نظریه داشت (در فصل اساسش از اقتصاد سیاسی، ۱۸۱۷،) بامس میلز و رابرت تورین نظرات مشابه را ارائه کردند. نظریه بیان می‌کند که همه طرفین در یک محیط حرفه نامحدود سود را به حد اعلی می‌رسانند حتی اگر مزیت‌های مطلق تولید بین طرفین وجود داشته باشد. در مقابل سیاست بازرگانی، اولین بدنه قاعده‌دار وفادار به تجارت بین‌المللی، در طول قرون ۱۷ام و ۱۸ام در اروپا پدیدارشد.

کد خبر : 2444 ساعت خبر : 9:46 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2444
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات