بیشتر اعضای کتابخانه‎ها برای مطالعه دروس ثبت نام می‌کنند

مدیر کل کتابخانه‎های لرستان گفت: تبدیل شدن کتابخانه‎ها به قرائت‎خانه تهدید بزرگی در کتابخانه‎ها است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، رضا مختارپور در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی بروجرد، افزود: ۷۰ درصد از اعضای کتابخانه‎ها را دانش‎آموزانی تشکیل می‎دهند که برای مطالعه دروس خود از این فضاها استفاده می‎کنند.

وی اظهار کرد: متاسفانه از مجموع حدود ۳۰ کتابخانه عمومی استان لرستان فقط سه کتابخانه از ابتدا، کاربری کتابخانه داشته‎اند و بقیه با تغییر کاربری به کتابخانه تبدیل شده‎اند.

مدیر کل کتابخانه‎های لرستان تصریح کرد: فضای کتابخانه‎های عمومی را می‎توان در گام نخست با همکاری آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای انجام فعالیت‎های فرهنگی و فوق برنامه به‎کار گرفت.

مختارپور اضافه کرد: کمبود فضای مطالعه در شهرها با سوق دادن وقف‎کنندگان به وقف برای کتابخانه جبران خواهد شد.

وی بیان کرد: اکنون در عصر ارتباطات هستیم ولی کتاب و کتابخانه نیاز همیشگی مخاطبان بوده و باید فضایی جذاب و گیرا برای اهالی مطالعه باشند.

این مسئول با بیان اینکه کتابخانه‎های ما در حالت ایست قرار دارند، خاطرنشان کرد: استان از نظر فضای فیزیکی جز آخرین استان‎های کشور است که باید این عقب‏‎ماندگی‎ها را جبران کنیم.

مختارپور گفت: مجلل‎ترین بنا در خارج از کشور به کتابخانه‎ها اختصاص یافته است.

پایان پیام

در مورد کتابخانه

کتاب‌خانه به مجموعه‌ای از اطلاعات و منابع و خدمات اطلاعاتی گفته می‌شود که توسط یک نهاد عمومی، خصوصی یا یک شخص نگهداری و اداره می‌شود. از نگاه سنتی، کتابخانه به‌طور معمول به مجموعه‌ای از کتاب‌ها گفته می‌شود. ‘کتاب ‘ مجموعه ای از اطلاعات در مورد یک فرد یا یک جسم یا … است که در صفحاتی کاغذی نوشته یا چاپ می‌شود.

از خرابه‌های شهرهای باستانی سومریان چنین برمی‌آید که سومریان در حدود ۲۷۰۰ سال قبل از میلاد مسیح کتابخانه‌های شخصی، مذهبی و دولتی بر پا کرده‌بودند، مشهور است که کتابخانه «تلو» مجموعه‌ای متجاوز از ۳۰۰۰۰ لوحهٔ گلین داشته‌است، تمدن سومریان از ۳۵۰۰ سال پیش از میلاد پا گرفت و در عهد طلایی «اور» شکوفا شد.

کد خبر : 3187 ساعت خبر : 10:14 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3187
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات