بیمه‌شدگان تامین‌ اجتماعی صاحب کارت هوشمند می‌شوند

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران ضمن اعلام صدور کارت‌های هوشمند از شهریورماه، از پرداخت بخشی از مطالبات مراکز طرف قرار داد تامین اجتماعی در تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا،محمد تقی خسروانی مقدم  درباره آخرین وضعیت پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی در تهران اظهار کرد: مطالبات بیمارستان‌ها، مطب‌ها، داروخانه‌ها و… تا پایان سال ۹۳ پرداخت شده و سعی می‌کنیم معوقات باقی مانده را طی هفته‌های جاری بپردازیم.

وی درباره روند صدور کارت‌های هوشمند و برچیده شدن دفترچه‌های بیمه کاغذی گفت: قرار شده است کارت‌های هوشمند در ماه آتی توزیع شوند. در فاز اول، بیماران خاص کارتهای هوشمند را دریافت می‌کنند و در مراحل بعدی سایر بیمه‌شدگان صاحب این کارت می‌شوند.

مدیرکل درمان تامین اجتماعی تهران افزود: ساعات زیادی کار کارشناسی انجام شده و استفاده از آن ساده خواهد بود. امیدواریم این کارت‌ها مطابق بررسی‌های ما برای بیماران مفید باشند.

خسروانی مقدم تاکید کرد: با هوشمند شدن ، ارائه خدمات به بیمه شدگان با سهولت و سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

پایان پیام

تامین اجتماعی

سازمان تأمین اجتماعی ایران، یک سازمان بیمه‌گر اجتماعی عمومی غیردولتی است. این سازمان، وظیفهٔ پوشش اجباری بیمهٔ کارگران، حقوق‌بگیران و پوشش اختیاری صاحبان حرف و مشاغل آزاد را برعهده دارد. این سازمان قدیمی‌ترین و بزرگترین سازمان تأمین اجتماعی و درمانی غیردولتی در کشور است که متعلق به بیمه‌شدگان می‌باشد.

سابقه تامین اجتماعی در ایران به تصویب اولین قانون استخدامی کشوری در سال ۱۳۰۱ باز می‌گردد که طی آن، نظامی برای بازنشستگی به وجود آمد. در این قانون، سه اصل تامین اجتماعی که عبارت بودند از فراهم کردن «حقوق و تامین خاص» برای کسانی که پس از خدمت، توانایی فعالیت خود را از دست می‌دهند، «مقرری خاص» برای کسانی که به علت حادثه‌ای، علیل و از کار افتاده شوند و «حمایت کارفرمایان» از خانواده هر مستخدم که فوت شود، به چشم می‌خورد. در اولین اقدام، طرح تشکیل «صندوق احتیاط کارگران راه‌آهن» در سال ۱۳۰۹ به تصویب دولت رسید. در این مصوبه، دولت تسهیلات خاصی را برای کارگران ضایعه دیده یا فوت شده در حین احداث راه‌آهن پیش‌بینی کرد. در سال ۱۳۱۵ «نظام‌نامه کارخانجات و موسسات صنعتی» برای کارگران بخش صنعت به تصویب هیات دولت رسید.

کد خبر : 3586 ساعت خبر : 7:45 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3586
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات