تشدید بازرسی و نظارت بر قاچاق زغال در خرم‌آباد

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از تسنیم، فرماندار خرم‌آباد گفت: با توجه به آتش‌سوزی‌های اخیر جنگل‌های بلوط باید بازرسی و نظارت بیشتری در رابطه با قاچاق زغال انجام شود.

حبیب‌اله خجسته پور صبح امروز جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز  شهرستان خرم‌آباد که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به آتش‌سوزی‌های اخیر جنگل‌های بلوط باید بازرسی و نظارت بیشتری در رابطه با قاچاق زغال انجام شود.

وی افزود: از آنجا که ممکن است این آتش‌سوزی‌ها عمدی بوده و منفع مالی در میان باشد بنابراین وظیفه ما سنگین می‌شود تا با بازرسی‌ها و اعزام گشت‌ها مانع از رسیدن به منافع سودجویان شویم.

فرماندار عنوان کرد: گشت مشترک بین دستگاه‌ها و بنا به اولویت کالا، شناسایی فروشگاه‌های بدون مجوز، جلوگیری از قاچاق کالا توسط کامیون‌داران و اتوبوس‌رانان ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله مصوبات جلسه قبل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

وی بیان کرد: با توجه به نزدیک بودن زمان بازگشایی مدارس بحث بازرسی لوازم تحریر را داریم تا از ورود لوازم تحریر قاچاق و همچنین لوازم تحریر مقایر با فرهنگمان جلوگیری شود.

خجسته‌پور تصریح کرد: جلوگیری از قاچاق سبب ایجاد امنیت اقتصادی، بهداشتی و ایجاد اشتغال می شود که این خود اهمیت مبارزه با قاچاق کالا را افزایش می‌دهد.

وی در رابطه با گشت های نظارتی خاطرنشان کرد: اداراتی که گشت نظارتی دارند با هم همکاری داشته و نسبت به شرح وظایف یکدیگر حساسیت نشان دهند.

پایان پیام

زغال‌سنگ

زغال‌سنگ نام کانی سیاه‌رنگی است که از پسماند مواد گیاهی دوران‌های قدیم زمین‌شناختی (میلیون‌ها سال پیش) تشکیل شده‌است و به‌عنوان سوخت و نیز مادهٔ اولیهٔ برخی صنایع شیمیایی برای تولید گاز، کُک، روغن، قطران و غیره استفاده می‌شود.

البته برخی از زمین‌شناسان معتقدند که زغال‌سنگ کانی نیست. بخش بزرگی از جِرم زغال‌سنگ کربن است. از دیگر ترکیبات زغال‌سنگ هیدروژن، نیتروژن، اکسیژن و گوگرد است. انواع زغال‌سنگ در دوران‌های گوناگون زمین‌شناسی و تحت شرایط مختلفی به وجود آمده‌اند. پوده (تورب)، نخستین مرحله تشکیل زغال‌سنگ است.

کد خبر : 3618 ساعت خبر : 12:03 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3618
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات