تلاش شرکت آبفار جهت برطرف کردن مشکل آب روستاهای دورود

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از خبر آنلاین، با توجه به خشکسالی‌های چند سال اخیر وکمبود شدید آب‌های زیرزمینی شرکت آبفار با تمام تلاش خود در برطرف کردن مشکل آب روستاییان که یکی از وظایف اصلی این شرکت می‌باشد اقدام به خدمت به این قشر زحمت‌کش نموده.

در این راستا مهندس رازانی مدیر امور آبفار شهرستان دورود گفت: مجتمع کاغه این شهرستان با توجه به شدت گرما وافزایش جمعیت با کمبود شدید آب مواجعه شده بود که باحفر؛ تجهیز و بهره‌برداری از چاه دوم این مجتمع مشکل آب شرب ۷ روستای این شهرستان برطرف شد.

وی اظهار داشت این مجتمع داری ۴۵۰ خانوار با جمعیت بالغ بر ۱۸۰۰نفر می‌باشد.

رازانی یادآور شد: جهت اجرای این پروژه مبلغ بیش از ۱میلیارد ریال هزینه شده است که با انجام این کارمشکل آب شرب تعداد۴۵۰ خانوار برطرف شد.

پایان پیام

در مورد خشکسالی

خشکسالی، دورهٔ کم‌آبی است که طی آن یک منطقه با کمبود در ذخیره و منابع آبی مواجه است. از این تعریف، بلافاصله می‌توان نتیجه گرفت که دورهٔ کم‌آبی نسبت به یک منطقه به خصوص و ویژگی‌های مختلف آن سنجیده می‌شود و به سادگی نمی‌توان مفاهیم و مسائل مربوط یا برآمده از آن را در طول زمان و مکان تعمیم بخشید.

خشکسالی یا به عبارتی دورهٔ امتداد خشکی می‌تواند از چند ماه تا چند سال باشد. در واقع از نظرگاه علمی عبارت دقیق‌تر و مناسب‌تر به جای خشکسالی، «دورهٔ کم‌آبی» است.

خشک‌سالی می‌تواند باعث عدم توازن در میزان آب و در نتیجهٔ آن کمبود آب، نابودی گیاهان، کم شدن شدت جریان آب (برای نیروگاه‌های برق‌آبی)، کاهش عمق آب‌های سطحی و خاک مرطوب می‌شود. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که تبخیر سطحی و تبخیر آب از گیاهان از حد معمول در مدت معین بیشتر شود. خشکسالی جدی‌ترین معضل فیزیکی برای کشاورزی در همه جای دنیا است. برای مقابله با این پدیده بارور کردن ابرها می‌تواند (نه الزاماً) روشی مؤثر ولی کوتاه‌مدت است.

 

کد خبر : 2278 ساعت خبر : 1:52 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2278
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات