تکمیل سازه سالن دومیدانی دهکده المپیک لرستان

به گزارش پایگاه خبری گلوَنی به نقل از مهر، میر کل ورزش و جوانان لرستان از تکمیل سازه سالن دومیدانی دهکده المپیک این استان خبر داد.

علی یاور عزیزپور شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی امسال پنج میلیارد تومان برای احداث سالن دومیدانی دهکده المپیک استان لرستان اختصاص پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته دو میلیارد تومان برای احداث این سالن دومیدانی اختصاص یافت، گفت: با توجه به اختصاص پنج میلیارد تومان طی امسال کار سازه‌ای این سالن دومیدانی به اتمام خواهد رسید.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به زودی پایگاه ورزش‌های قهرمانی استان لرستان به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر کل ورزش و جوانان لرستان با اشاره به اعتبارات هزینه شده برای بهره برداری از این پایگاه عنوان کرد: در مجموع بیش از ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار برای افتتاح این پایگاه قهرمانی استان هزینه شده که به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

عزیزپور با اشاره به تجهیز این پایگاه قهرمانی استان تصریح کرد: برای این پایگاه وسایل به روز ورزشی خریداری شده است.

وی عنوان کرد: این پایگاه قهرمانی در کنار مراکزی مانند فیزیوتراپی، مرکز مشاوره ورزشی، تغذیه ورزشی و پیکر‌سنجی می‌تواند ظرفیت مطلوبی در بحث استعداد‌یابی ورزشکاران در استان باشد.

پایان پیام

 

در مورد دو و میدانی

دو و میدانی به مجموعه‌ای از ورزش‌هایی گفته می‌شود که شامل انواع دو، پرش، پرتاب، پیاده‌روی و رشته‌های ترکیبی است. برگزاری مسابقات دو و میدانی، در مقایسه با دیگر ورزش‌ها، ساده‌تر است و نیاز چندانی به تجهیزات گران‌قیمت ندارد. بیشتر رشته‌های دو و میدانی به‌طورکلی انفرادی هستند، به‌جز دوهای امدادی و برخی از مسابقات مانند دوهای صحرانوردی که در آن‌ها امتیاز اعضای یک تیم با هم جمع می‌شود.

سابقهٔ این ورزش به المپیک باستانیِ یونانیان می‌رسد که از ۷۷۶ ق. م برگزار می‌شد. این رشته استخوان‌بندی المپیک مدرن را از اوّلین دورهٔ آن تشکیل داده‌است. امروزه اتحادیه بین‌المللی فدراسیون‌های دو و میدانی (IAAF) برگزاری مسابقات دوومیدانی در سطح بین‌المللی را بر عهده دارد و پس از المپیک، معتبرترین رویدادهای این رشته، مسابقات قهرمانی دوومیدانی جهانو قهرمانی دو و میدانی داخل سالن جهان به‌شمار می‌روند.

کد خبر : 3025 ساعت خبر : 9:55 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3025
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات