دستگیری جاعل اسناد و مدارک در خرم‌آباد

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، جانشین فرمانده انتظامی لرستان گفت: کلاهبرداری که با وکالتنامه جعلی اقدام به تصرف یکباب مغازه به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در شهرستان خرمآباد کرده بود ، دستگیر شد.

 سرهنگ علی احمدی تبار در جمع خبرنگاران، افزود: با کسب خبری مبنی بر جعل اسناد و مدارک یک باب مغازه توسط فردی به هویت معلوم در شهرستان خرم‎آباد، موضوع به‎صورت ویژه در دستور کار ماموران مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی اظهار کرد: ماموران با تحقیقات گسترده و جمع‎آوری مستندات کافی در این خصوص، جاعل را در حوالی خرم‎آباد شناسایی و دستگیر کردند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: کلاهبردار در مواجهه با ادله و مستندات ارائه شده توسط پلیس به جرم خود اعتراف کرده و اذعان داشت، جهت اقدامات سودجویانه و کسب منافع مادی با به‎کارگیری روش‎های متقلبانه با جعل وکالت‎نامه، از اعتماد مالباخته استفاده کرده و اقدام به تصرف و فروش مغازه وی می‎کند.

احمدی تبار با بیان اینکه با کشف یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری، متهم با قرار صادره روانه زندان شد، گفت: اصل یا حتی کپی اسناد و مدارک شناسائی و هویتی مانند شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه، گواهینامه رانندگی، اوراق مالکیت، جواز کسب و سایر مدارک خود را جهت پیشگیری از سوء استفاده‎های احتمالی در اختیار افراد ناشناس و غیر مطمئن قرار ندهند.

پایان پیام

جعل اسناد

جعل اسناد  جعل روند ساخت، تطبیق یا تقلید اشیاء، آمار یا اسناد با قصد فریب به خاطر تغییر درک عمومی یا به منظور کسب سود از طریق فروش اشیاء تقلبی است. نسخه‌برداری، کپی‌استودیو و بازتولید، به عنوان جعل در نظر گرفته نشده‌است، هر چند بعداً ممکن است از طریق شناخت و ارائهٔ نادرست عمدی جعلی به‌حساب آید. اغلب جعل پول یا اسکناس‌های رایج است که به نام جعل و تقلب به نظر می‌رسند. اما کالاهای مصرفی نیز ممکن است تقلبی باشند.

کد خبر : 2387 ساعت خبر : 3:41 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2387
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات