دستگیری شش صیاد متخلف در الیگودرز

به گزارش پایگاه خبری گُلوَنی به نقل از ایسنا، صیادان متخلف در شهرستان الیگودرز به همراه هزار متر تور دامی دستگیر شدند.

اصغر بلکی‎وند، رئیس اداره محیط زیست الیگودرز در این باره بیان کرد: در راستای حفاظت و حراست از مناطق طبیعی و همچنین جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز، یگان اجرایی این شهرستان با اجرای گشت‎های مستمر در مناطق حفاظت شده و مناطق آزاد که به‎صورت گشت‎های ثابت و سیار صورت می‎گیرد، در این هفته موفق به جمع‎آوری هزار متر تور دامی صیادان متخلف شد.

وی اضافه کرد: در این عملیات شش صیاد متخلف به همراه یک قایق بادی و هزار متر تور دامی که صیادان متخلف آن را بر عرض رودخانه بسته بودند، قبل از هرگونه صید غیرمجاز توسط یگان اجرایی این شهرستان کشف و ضبط شد.

بلکی‎وند ادامه داد: پرونده متخلفین جهت هرگونه برخورد قانونی به مراجع قضایی شهرستان معرفی و ارجاع داده شد؛ طبق مصوبه جدید شکار و صید بهای صید هر قطعه ماهی آزاد ۷۵ میلیون ریال است که از متخلفین اخذ می‎شود.

رئیس اداره محیط زیست الیگودرز اظهار کرد: پیرمردی که از اهالی این منطقه است می‌گفت در قدیم وقتی هوس ماهی می‌کردیم، کافی بود تا ظرفی بزرگ(تشت یا آبکش) برداریم و به سوی رودخانه روان شویم، مسلماً دست خالی برنمی‌گشتیم. طبق نقل‌قول وی، هیچ‎کس به ماهی‌کپور و… حتی نگاه نمی‌کرد و صید اصلی، ماهی‌آزاد بود و کمی اگر تخفیف می‌دادند، ماهی‌سفید!!!

وی گفت: تورها در ردیف‌های متوالی قرار داشت و تا فاصله ۱۰۰ متر از خشکی، هزاران متر در تصرف بود. این موضوع در خود پیغام وحشتناکی برای ماهیان نهفته داشت که هیچ ماهی بازی‎گوشی نیز نمی‌تواند از چنبره این دام‌ها بگریزد!!

پایان پیام

در مورد الیگودرز

اَلیگودَرز مرکز شهرستان الیگودرز و در شرق استان لرستان و با جمعیت ۹۰٬۷۹۹ در سال ۱۳۹۵ بعد از خرم‌آباد، بروجرد و دورود و کوهدشت پنجمین شهر پرجمعیت لرستان است. شهر الیگودرز در دامنه کوهستانی و با آب و هوایی سرد در زمستان و مطلوب و معتدل در بهار و تابستان شرق استان لرستان است؛ همچنین، از شهرهای مرتفع و مناطق سردسیر ایران است.دیرینگی آن به بیش از ۷۰۰ سال می‌رسد.

کد خبر : 3027 ساعت خبر : 10:04 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3027
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات