دستگیری ۳ شکارچی غیرمجاز در کوهدشت

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست کوهدشت گفت: ۳ شکارچی غیرمجاز در شهرستان دستگیر شدند.

 طولابی در جمع خبرنگاران، افزود: در پی گشت و کنترل یگان حفاظت این اداره از سطح حوزه‎های استحفاظی و مناطق جنگلی و زیستگاهی شهرستان به ۳ نفر متخلف صید و زنده‎گیری سهره وحشی که بر خلاف قوانین و مقررات زیست محیطی اقدام به زنده‎گیری ۵ قطعه سهره وحشی کرده بودند، ‌برخورد کردند.

وی اظهار کرد: متخلفین پس از دستگیری و ضبط و کشف ادوات به همراه صورت‎جلسه تنظیمی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان  جهت سیر مراحل قانونی ارجاع داده شد.

این مسئول تصریح کرد: جریمه بهای ضرر و زیان به محیط زیست به ازای هر قطعه ۴۰۰ هزار ریال است که متخلفین ضمن پرداخت  بهای  ناشی از ضرر و زیان وارده نسبت به ضبط و کشف ادوات اقدام جدی به‎عمل آمد.

طولابی خاطرنشان کرد: از این متخلفین ۴ قفس، ۳ عدد تور، یک عدد تبر، ۲ عدد قفس چوبی و ۲ عدد  طناب  کشف و ضبط شد.

پایان پیام

کوهدَشت یکی از شهرهای استان لرستان است که در غرب این استان قرار گرفته و آب و هوای معتدل کوهستانی دارد. این شهر مرکز شهرستان کوهدشت است.

قدیمی ترین آثار بدست آمده در شهرستان کوهدشت توسط کارشناسان میراث فرهنگی مربوط ١۵ تا ١٧ هزار سال پیش در غار همیان ٢ کوهدشت است.

دومین اثر قدیمی شهرستان کوهدشت نقاشی های ۱١ هزار ساله غار میرملاس است. نشانه‌های بدست آمده در کاوش‌ها و بررسی‌های دیرینه شناسای و باستان‌شناسی غار میرملاس نشان دهنده سکونت ١۴٨ هزار ساله انسان در این غار است.

در شمال شهرستان کوهدشت در منطقه‌ای بنام اولادقباد خرابه‌های شهری نمایان است که شاید همان شهر قدیمی کوزشت باشد که حمدالله مستوفی به آن اشاره کرده‌است. از سوی دیگر کوهدشت در دشت بزرگی واقع شده‌است که اطراف آن را کوه‌ها احاطه کرده‌اند و ممکن‌است دلیل نامگذاری آن همین باشد.

 

کد خبر : 2453 ساعت خبر : 7:35 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2453
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات