دستگیری ۴ صیاد سهره در کوهدشت

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کوهدشت گفت: ۱۰ قطعه سهره در شهرستان از چنگال صیادان متخلف آزاد شد.

 طولابی در جمع خبرنگاران، افزود: در راستای برنامه‎های گشت و کنترل و نظارت و ایجاد شبکه گسترده اطلاع‎یابی و ایجاد انواع گشت‎های یگان حفاظت در سطح شهرستان جهت جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز، یگان حفاظت این اداره در برنامه‎ای منسجم و با ایجاد یک حوزه کسب اطلاعات گسترده جهت جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز در حین گشت و کنترل از مناطق جنگلی به ۴ نفر متخلف صید و زنده‎گیری پرنده که برخلاف قوانین و مقررات محیط زیست مبادرت به زنده‎گیری پرنده کرده بودند، برخورد کرده که متخلفین پس از دستگیری و ضبط و کشف ادوات صید به همراه صورت‎جلسه تنظیمی جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان معرفی شوند.

وی با بیان اینکه بهای ضرر و زیان طبق مصوبه جدید شکار و صید غیرمجاز به ازای هر قطعه سهره وحشی ۲۰۰۰۰۰۰میلیون ریال است این اداره از حیث مطالبه ضرر و زیان وارده ناشی از جرم حسب این مورد مدعی است، اظهار کرد: در این مورد متخلفین با اقرار به عمل ارتکابی و برابر ماده ۱۰ قانون شکار و صید، متخلفین مورد پیگرد قانونی قرار می‎گیرند که ضمن پرداخت جریمه نقدی حبس نیز برای متخلفین در نظر گرفته می‎شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کوهدشت از راه‎اندازی سیستم پاسخگویی به شکایات و گزارش تخلفات زیست محیطی در کشور خبر داد و اضافه کرد: در صورت وجود هرگونه تخلف زیست محیطی،‌ مراتب را با سامانه ۱۵۴۰ اطلاع‎رسانی کنند.

پایان پیام

سهره

سِهرِه یا فنچ خانواده‌ای از پرندگانی دانه‌خوار و حشره‌خوار با منقاری کوتاه، مخروطی و قوی، و پر و بالی رنگارنگ است. در فصل بهار و تابستان به‌صورت تک یا جفت یا والدین به همراه جوجه‌ها، در خارج از فصل زاد و ولد در فصل پاییز و زمستان به‌صورت دسته‌جمعی به سر می‌برند. نر و ماده تقریباً هم‌شکل هستند، به صورتی که رنگ پرهای جنس نر تنوع و جلای بیشتری دارد.

کد خبر : 2604 ساعت خبر : 10:24 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2604
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات