دوره فشرده‌ی تابستانی آشنایی با تاریخ ایران باستان

به گزارش پایگاه خبری گلونی کارگروه ایران‌شناسی انجمن افراز دوره فشرده‌ی تابستانی آشنایی با تاریخ ایران باستان برگزار می‌کند. سرفصل‌های این هفته عبارتند از: پادشاهی اشکانیان و آغاز ساسانیان.

آموزگار دوره: بهرام روشن‌ضمیر

زمان کلاس: روز دوشنبه ۲۶ مرداد ماه ۱۳۹۴، ساعت ۱۷ تا ۱۹ «زمان ورود تنها از ساعت ۱۶:۴۵ تا ۱۷:۱۵»

مکان : دفتر انجمن افراز، آدرس: میدان هفت تیر، انتهای خیابان بهارمستیان (کوچه کناری مسجد‌الجواد)، شماره ١۶ طبقه ۴

شرکت در هر تعداد از کلاس‌های دوره برای هموندان افراز و علاقه‌مندان دیگر ، آزاد و رایگان است.

هماهنگی حضور یا پرسش به وسیله پیامک از طریق واتس‌آپ، وایبر و تلگرام  به شماره ۰۹۱۹۷۳۷۹۰۹۹ (امیر ورجاوند) می‌باشد.

پایان پیام

در مورد تاریخ ایران

هگل، ایرانیان را نخستین ملت تاریخی و شاهنشاهی ایران را اولین امپراتوری تاریخ می‌داند. هنگامی که سخن از تاریخ ایران می‌رود، باید به این نکته توجه داشت که آیا منظور تاریخ اقوام و مردمانی است که از آغاز تاریخ تا کنون در مرزهای سیاسی ایران امروزی زیسته‌اند یا تاریخ اقوام و مردمانی است که خود را به نحوی از انحاء ایرانی می‌خوانده‌اند و در جغرافیایی که دربرگیرندهٔ ایران امروز و سرزمین‌هایی که از دیدگاه تاریخی بخشی از ایران بزرگ (ایرانشهر) بوده‌است زیسته‌اند. ایران گاه تاریخ ایران را از ورود آریایی‌ها که نام ایران نیز از ایشان گرفته شده‌است، به فلات ایران آغاز می‌کنند؛ ولی این به این معنی نیست که فلات ایران تا پیش از ورود ایشان خالی از سکنه یا تمدن بوده‌است. پیش از ورود آریاییان به فلات ایران تمدنهای بسیار کهنی در این محل شکفته و پژمرده شده بودند و تعدادی نیز هنوز شکوفا بودند.

برای نمونه تمدن نوشیجان در ملایر شهر سوخته (در سیستان و بلوچستان) ، تمدن ساکنان تپه سیلک (در کاشان) ، تمدن ایلام (در شمال خوزستان) ، تمدن منائیان (در بوکان ، کردستان و جنوب آذربایجان غربی) ، تمدن پارسوا (در پیرانشهر) ، تمدن جیرفت (در کرمان) ، پادشاهی الیپی (در کرمانشاه(پایتخت) و کردستان)

کد خبر : 3446 ساعت خبر : 1:35 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3446
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات