دومین پرواز خرم‌آباد به نجف در مردادماه

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، مدیر فرودگاه خرم‎آباد می‎گوید از مرداد ماه پرواز دوم خرم‎آباد – نجف انجام خواهد گرفت.

اسفندیار کیانی اظهار کرد: در اردیبهشت ماه یک پرواز از فرودگاه خرم‎آباد به مقصد نجف انجام گرفت که برای آمادگی بود.

وی یادآور شد: خوشبختانه استقبال مردم از پرواز نخست، خوب و راضی کننده بود.

کیانی ادامه داد: برای پروازهای دیگر باید سازمان حج و زیارت تصمیم بگیرد که مدیر این سازمان اعلام کرده که مرداد ماه شاهد پرواز دوم خرم‎آباد – نجف خواهیم بود.

مدیر فرودگاه خرم‎آباد خاطرنشان کرد: پروازهای عتبات عالیات در اختیار سازمان حج و زیارت است که استاندار لرستان در این زمینه با این سازمان تفاهم‎نامه امضا کرده است.

پایان پیام

فرودگاه خرم‌آباد

در اواسط سال ۱۳۲۲ در جریان جنگ جهانی دوم توسط متفقین مقابل کمپ نظامی بدرآباد که مقر نیروهای رزمی و نظامی هندی، انگلیسی، آمریکایی بود، باند فرودگاه خرم‌آباد درعرض ۲۰ متر و در طول ۱۸۰۰ متر مهیا شد و فقط برای هواپیماهای نظامیان استفاده می‌شد. در آن زمان باند فرودگاه خاکی بود.

پس از خاتمه جنگ جهانی دوم تا مدتی هواپیماها هفته‌ای یک بار خانواده افسران نظامی را از خرم‌آباد به تهران می‌بردند. تا اینکه شرکت ملی نفت ایران و شرکت مخابرات استان لرستان زمین فرودگاه را خریداری و بازسازی نمودند. حدود ۱۸۰۰ متر باند برای استفاده هواپیماهای پستی کوچک آسفالت گردید و یک اتاق کوچک نگهبانی و یک ساختمان کوچک برای استراحت مسافران ساخته شد.

در سال ۱۳۵۵ فرودگاه از شرکت نفت تحویل گرفته شد و در فردای روز جلسه رسماً سازمان هواپیمایی کشوری مسئولیت اداره فرودگاه را برعهده گرفت. حدود ۱۰ نفر استخدام شدند و ۲ دستگاه ماشین آتش‌نشانی تهیه گردید. گاهی اوقات نیز ماشین آتش‌نشانی ارتش یا شهرداری کمک می‌کردند. باند آسفالت شد و ۵۰۰ متر به طول باند افزوده گردید.

در خرداد سال ۱۳۵۵ یک دستگاه NDB و یک دستگاه رکوردر نصب شد. اولین پرواز مسافری ۶۰ نفره با حضور مسئولین سازمان هواپیمایی کشوری افتتاح شد.

کد خبر : 2395 ساعت خبر : 4:12 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2395
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات