روزنامه‌ی لرستان، ۱۰ مرداد

از امروز می‌توانید به طور روزانه در جریان خبرهای مهم لرستان قرار بگیرید. روزنامه‌ی لرستان عنوان سلسله گزارش‌هایی است که در پایگاه خبری گلونی منتشر خواهد شد و شامل خلاصه خبرهای روز لرستان در خبرگزاری‌های رسمی است. به اندازه یک چای خوردن در جریان خبرهای لرستان قرار بگیرید:

صبح امروز ایسنا خبری منتشر کرد مبنی بر پلمپ کردن چاه‌های غیر مجاز در شهرستان کوهدشت. فرماندار این شهرستان گفت: ۳۰ درصد روستاهای ما با تانکر آب‌رسانی می‌شوند. ما نسبت به آب و آینده کوهدشت مسئولیم و جهاد کشاورزی و منابع آب باید نسبت به پلمپ و پرکردن چاه‎های غیرمجاز اقدام کنند.

امروز بازار پلمپ در اخبار لرستان داغ بود. به نقل از ایسنا، فرمانده انتظامی بروجرد از پلمپ ۳۸۰ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد. سرهنگ دلیری دلیل پلمپ این واحد‌ها را عدم رعایت مقررات انتظامی، صنفی و شئونات اسلامی با هماهنگی مقام قضایی دانست.

از خبرهای پلمپی بگذریم و سروقت خبرهای امیدوار کننده برویم، مهر نوشت رئیس واحد مهندسی ابزار دقیق و کنترل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه لرستان گفته که  سیستم اعلام حریق در پنج ایستگاه مخابراتی ویسیان، تنگ فنی، دره شهر، تأسیسات خرم‌آباد و مرکز منطقه لرستان نصب و راه اندازی شده است. در سیستم‌های یاد شده، سنسورهای دود و گرما در اتاق رادیو، اتاق دیزل و اتاق باتری نصب شده و کابل کشی‌های لازم و اتصال به خط تلفن برای ارسال آلارم و هشدار راه اندازی شده است.

تسنیم هم امروز خبر فرهنگی ورزشی خوبی برای مردم بروجرد داشت. نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس گفت: جاده سلامت برای استفاده ورزش‌هایی نظیر دوچرخه‌سواری و راهپیمایی در بروجرد احداث می‌شود. جاده سلامت نقش موثری در حفظ سلامت شهروندان دارد چرا که توسعه ورزش‌های همگانی و مردمی حلقه‌ای مفقوده در این شهرستان بوده که اینک به کمک نهادهای مرتبط در دست احداث و اجرا است.

اما خبرهای امروز لرستان، باز هم از نشانه‌های خوب توافق هسته‌ای بی‌نصیب نماند و در میانه روز فارس خبری منتشر کرد مبنی بر سفر ۵ روزه ۵۰ تورلیدر ایتالیایی به لرستان که در این خبر استاندار لرستان گفت: طبق توافقنامه‌ای که انجام داده‌ایم، قرار است ۵۰ تورلیدر به مدت پنج روز از کشور ایتالیا امسال به لرستان سفر کنند. لرستان به عنوان پایتخت ژئوتوریسم کشور شناخته شده و وجود ژئوپارک‌های علمی می‌تواند در بحث سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاران کمک کند. خلاصه اینکه دور دور طبیعت لرستان است.

ولی آقای استاندار خبر خوش دیگری هم داشت برای امروز لرستان. به نقل از مهر استاندار لرستان با اشاره به اینکه با کمک نیروی انتظامی لرستان جلوی واردات سیمان به استان گرفته می‌شود، گفت: حمایت از کالاهای تولید شده در داخل استان ضرورت دارد  و دستگاه‌های دولتی نیز باید پیمانکاران خود را ملزم به خرید و استفاده از کالاهای تولید شده در استان کنند. و پیمانکاران پروژه‌های عمرانی استان هم تنها باید سیمان دورود را خریداری کنند. (گَن خومو د خو هومسا بیتره). البته این فقط یک مثال ساده است برای نشان دادن ارجحیت محصولات استان.

روز شنبه مرکز استان، از خبرهای دستگیری بی‌بهره نماند و به نقل از ایسنا، فرمانده انتظامی خرم‎آباد از کشف ۴۸ قلم انواع تجهیزات کامپیوتر قاچاق به ارزش دومیلیارد ریال در این شهرستان خبر داد که در این رابطه یک نفر دستگیر شده بود.

مهر هم خبری نوشت که در آن متوسط قیمت گاز خانگی از سوی مدیر عامل شرکت گاز لرستان ۷۰۰ ریال اعلام شده بود. البته این ۷۰۰ ریال متوسط  قیمت می‌باشد و اصل قضیه از این قرار بود: حداقل گاز بها به ازای هر متر مکعب ۳۰۰ ریال و حداکثر آن برای مشترکانی که بیش از ۱۲۰۰ متر مکعب در ماه گاز مصرف می‌کنند ۳۵۰۰ ریال به ازای مازاد گاز مصرفی است.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 2591 ساعت خبر : 9:33 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2591
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات