روزنامه‌ی لرستان، ۱۲ مرداد

مروری بر خبرهای روز استان که به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

از برداشت امیدوارکننده گندم تا گازرسانی به روستاها و رشد اقتصادی استان بعد از توافق هسته‌ای

روزنامه‌ی امروز لرستان را با خبرهای کشاورزی آغاز می‌کنیم. علی خادمی، مدیر جهاد کشاورزی پلدختر امروز به ایسنا گفت: تاکنون ۲۱ هزار تن گندم در این شهرستان تحویل سه کمیسیون خرید تضمینی شده است. به گفته آقای خادمی با توجه به خشکسالی، پیش‎بینی برداشت گندم ۱۵ هزار تن بوده که خدا را شکر از این پیش‎بینی خیلی بیشتر برداشت شده است.

میانه روز مهر خبری نوشت مبنی بر احداث فیبر نوری در شهرک‌های صنعتی استان. فرزاد محمدی در این رابطه گفت: امروزه فناوری ارتباطات و اطلاعات نقش بی‌بدیل و انکار ناپذیری را در توسعه به خصوص در فضای کسب و کار دارند و یکی از زیرساخت‌های لازم برای بهره‌گیری از آن ایجاد شبکه فیبر نوری است. این زیرساخت‌ها می‌تواند شرایط مطلوبی را برای واحدهای صنعتی برای استفاده از اینترنت پرسرعت فراهم کند و تاکنون ۱۳ شهرک صنعتی استان از طریق فیبر نوری به شبکه متصل شده‌اند.

اما گفتم که امروز روز خبرهای خوب بود برای لرستان، چه برای شهرستان‌ها و چه روستاها. مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان به مهر گفت: طرح گازرسانی به ۶۰ روستای استان لرستان در ۴ ماه نخست امسال به بهره‌برداری رسید. با این حساب الان ۶۱۸ روستای استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند. طبق گفته ایشان در حال حاضر که شما در حال خواندن این گزارش هستید ۹۹ درصد جمعیت شهری و ۶۰ درصد جمعیت روستایی لرستان از گاز طبیعی استفاده می‌کنند که طی امسال و سال آینده با گازرسانی به تعداد بیشتری از روستاهای استان، این رقم از استاندارد کشوری فراتر خواهد رفت.

اما برویم سراغ سنگ لرستان و اتفاقات خوش پس از توافق هسته‌ای. به نقل از تسنیم پدرو ویینا، سفیر اسپانیا ظهر امروز در دیدار با فعالان اقتصادی لرستان با بیان اینکه کشور اسپانیا هرگز مشکلی با ایران نداشته است، افزود: سال آینده با برداشته شدن تحریم‌ها همکاری‌های دو کشور ایران و اسپانیا وارد فاز تازه‌ای می‌شود. ایشان با اشاره به اینکه سالانه یک ‌میلیون ساختمان در اسپانیا ساخته می‌شود، اظهار داشت: در همین زمینه سنگ لرستان می‌تواند نقش مهمی در بازار ساختمان‌سازی این کشور داشته باشد.

اما اسم سفیر اسپانیا آمد، یاد گردشگران استان افتادم و جاذبه‌های شهر. بام خرم‌آباد که معرف حضور همگی هست. به نقل از ایسنا، معاون عمرانی استانداری لرستان امروز گفت: به موجب قانون کلیه اراضی که متعلق به منابع طبیعی است ولی در داخل حریم شهرها واقع شده‎اند باید اسناد مالکیت آنها به نام اداره کل راه، مسکن و شهرسازی منتقل شوند و بام خرم‌آباد هم از این قاعده مستثنی نیست، ما دنبال این مضوع هستیم تا با ارسال نامه‎ای به ریاست سازمان جنگل‎ها و مراتع کشور حداقل ۲۰۰ هکتار از اراضی بام خرم‎آباد که هیچ پوشش جنگلی ندارد آزاد و در اختیار منابع طبیعی قرار دهیم تا در جهت سرمایه‎گذاری به بخش خصوصی واگذار و با طراحی طرح جامع و تفصیلی و در قالب قطعات و با کاربردهای مربوطه تبدیل تا به محض مراجعه سرمایه‎گذار بخش خصوصی واگذار تا زمینه آسایش و رفاه گردشگران را فراهم کند. تا باشد از این کارها. حالا که قرار است دامنه روابط‌مان را بیشتر کنیم باید جایی برای گردشگران هم داشته باشیم یا نه؟

شکر خدا امروز خبری مبنی بر شکار و صید و این اتفاق‌های ناراحت کننده نداشتیم. اما خبر دستگیری چرا. ایسنا امروز خبری منتشر کرد که مبنی بر آن رئیس پلیس آگاهی لرستان از کشف ۱۲ هزار ثوب انواع البسه خارجی قاچاق در شهرستان خرم‎آباد خبر داد. این محموله که در یک کامیون و از هندیجان به سمت تهران بدون مجوز بارگیری شده بود شامل انواع البسه قاچاق ساخت کشور چین به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون بوده است.

بند آخر روزنامه لرستان را هم با یک خبر هنری خوب به پایان می‌رسانیم. رئیس حوزه هنری لرستان امروز به نقل از مهر،‌ از تدوین ۴ اثر مکتوب و انتشار آلبوم جدید موسیقی توسط این حوزه خبر داد. ایشان با اشاره به برگزاری جشنواره ملی آثار و تولیدات حوزه هنری در سال جاری، یادآور شد که این جشنواره در واقع یک فستیوال هنری و یک دوسالانه است که سعی کردیم زمینه حضور شایسته و موفق هنرمندان لرستانی را در آن فراهم بیاوریم.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 2661 ساعت خبر : 7:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2661
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات