روزنامه‌ی لرستان، ۱۱ مرداد

مروری بر خبرهای روز استان که به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

اول از همه برویم سراغ خبر خوش برق رسانی، به گزارش مهر امروز محمد بحرینی مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: برای برق رسانی به مناطق حاشیه نشین خرم‌آباد و همچنین رفع مشکلات موجود در این زمینه بیش از ۱۹۵ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است و بیش از ۱۵ دستگاه چراغ برق نیز در این مناطق نصب شده است.

از برق که بگذریم خبرآنلاین امروز باز هم خبری ناخوشایند در خصوص آب پرماجرا منتشر کرد. معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان با بیان اینکه ۷۰ درصد از چشمه‌های استان خشک شده است اعلام کرد که شرکت آبفار نیاز به کمک همگانی دارد. اما بد نیست یادی هم از خشک شدن کشکان کنیم چون ایشان در گفته‌هایش اظهار کرد که در پی خشکیدگی رودخانه کشکان مقداری آب به‌صورت گودال در مسیر این رودخانه وجود دارد که قابل ‌استفاده برای دام نیست از همین رو از آب شرب برای دام استفاده می‌شود.

تسنیم امروز خبری از آقای فرماندار منتشر کرد که طی آن قرار شده حدود ۷۰ میلیارد تومان اعتبار درسال ۹۴ به ۲۴۹ پروژه عمرانی خرم‌آباد اختصاص یابد. به گفته آقای خجسته‌پور این میزان اعتبارات عمرانی شهرستان خرم‌آباد شامل بحث تملک‌ها و ماده ۱۸۰ است که با تلاش‌های نمایندگان از سال‌های گذشته در بودجه‌های سنواتی قرار داده‌ شده است.

امروز لرستان خبرهای محیط زیستی دو پهلویی داشت. از یک طرف ایسنا از کشف لاشه کل وحشی در بروجرد و گریختن شکارچیان نوشت و خبری ناراحت کننده داد اما از سوی دیگر خبری منتشر کرد مبنی بر دستگیری ۴ صیاد سهره در کوهدشت که باعث آزادی ۱۰ قطعه سهره از چنگال این شکارچیان شد.

اما بین خبرها فقط دستگیری صیادان متخلف نبود بلکه فارس هم خبری منتشر کرد که طی آن فرمانده انتظامی خرم‌آباد از دستگیری سارق لوازم و محتویات داخل خودرو و کشف ۳۱ فقره سرقت از وی خبر داد. خبر دیگر فارس از استاندار لرستان بود که گفت: در نرخ سرانه مصرف، لرستان پنجمین استان کشور است و در سطح سرانه درآمدی بیست و هشتمین استان محسوب می‌شود که اگر دنبال توسعه واقعی هستیم باید جای سرانه مصرف و درآمد عوض شود.خودتان کلاهتان را قاضی کنید، پنج کجا، بیست و هشت کجا…

به نقل از تسنیم سید فخرالدین رحمانی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان گفت: دومین نمایشگاه دستاوردهای آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارتی اشتغال محور در لرستان افتتاح شد. این نمایشگاه در قالب ۳۰ غرفه خدماتی آموزشی به مناسبت هفته مهارت از ۱۰ مردادماه به مدت یک هفته راه‌اندازی شده است.

اما امروز خبرهای هنری هم داشتیم. به گزارش پایگاه خبری گلونی آلبوم مرگ تفنگ داریوش نظری که قطعاتی از آن در کنسرت اخیرش هم اجرا شده بود روانه بازار شد و عکاسان جوان نمایشگاه (عکس موبایلی) که پیشتر در اداره ارشاد اسلامی خرم‌آباد برگزار شده بود، ترتیب نمایشگاه دیگری داده‌اند در حوزه هنری لرستان که دیروز افتتاح شده و تا ۱۵ مرداد ادامه خواهد داشت.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 2623 ساعت خبر : 10:52 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2623
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات