روزنامه‌ی لرستان/ ۱۷ مرداد

مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

امروز که روز خبرنگار بود بازار خبرهای خبرنگاری هم داغِ داغ بود. صبح امروز فارس از برگزاری همایش پیاده‌روی و دوچرخه سواری با حضور اقشار مختلف خبرنگاران رسانه‌های گروهی و مسئولان، به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار در بروجرد نوشت و خبری هم از برگزاری مناسبت آیین گرامیداشت روز خبرنگار و تجلیل از مقام شامخ شهدای خبرنگار استان لرستان با حضور جمعی از مسئولان در خرم‌آباد منتشر کرد. عزت‌الله چنگایی، رئیس خانه مطبوعات لرستان در مراسم جمعه شب که با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان و جمعی از خبرنگاران در خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: این یک افتخار بزرگی برای همه ما است که مناسبت این روز به خاطر محضر شهیدی از استان لرستان است و از ثبت خانه خبرنگار در استان لرستان خبر داد. البته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان هم خبر خوش دیگری برای دوستداران حرفه خبرنگاری در استان داشت. به نقل از مهر، حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان شامگاه جمعه در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار از برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی و تخصصی برای خبرنگاران این استان خبر داد.

فارس خبری هم از آقای استاندار داشت که در خوشایندی‌اش شکی نیست. استاندار لرستان از برگزاری هفته فرهنگی لرستان در تهران خبر داد و گفت در نظر داریم که در سال ۹۴ یک هفته به نام هفته لرستان در تهران داشته باشیم که می‌توان از این هفته به عنوان هفته فرهنگی اقتصادی لرستان یا جشنواره فرهنگی اقتصادی لرستان نام برد.

بانوان کوهنورد کشور و برنامه صعودشان به قله سنبران را که یادتان هست. امروز ایسنا خبری از نایب رئیس بانوان فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی منتشر کرد. خانم منصوره گرجی با تاکید بر اینکه ما کوهنوردها کمتر حرف می‎زنیم و بیشتر عمل می‎کنیم از صعود بانوان به قله سبلان برای نخستین بار به‎صورت مستقل در شهریور ماه خبر داد.

همیشه نوشتن خبرهای ناراحت کننده سخت است. حوالی عصر امروز ایسنا خبری منتشر کرد مبنی بر شهادت محیطبان داریوش برخورداری. ایشان هم در سنگر دفاع از آرمان‎های انقلاب اسلامی خدمت کرد و هم در لباس محیطبانی خدمات شایانی را به طبیعت این مرزو بوم ادا کرده و هیچگونه کوتاهی در تمام سال‎هایی که در محیطبانی منطقه حفاظت شده اشترانکوه خدمت می‎کرد انجام نداد بلکه بارها با به خطر انداختن جان خویش از طبیعت لرستان پاسداری کرد تا اینکه پس از سال‎ها درد و رنج ناشی از جراحاتی که در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس کشید دعوت حق را لبیک گفته و به لقا الله پیوست.

به نقل از همین خبرگزاری جوانی ۲۲ ساله هم هنگام آب تنی به دلیل آشنا نبودن به فنون شنا در رودخانه آبشار بیشه غرق شد و جان باخت. گلونی هم امروز از برگزاری سوگواره‌ای برای هنرمند جوان لرستانی زنده یاد کیومرث صادقی در روز ۱۸ مردادماه خبر داد.

روزنامه را با خبر خوب فرهنگی و هنری به پایان می‌رسانم. امروز مهر از افتتاح دو نمایشگاه آثار کاریکاتور و عکس در نگارخانه شهید هژبر و شهید آوینی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم‌آباد خبر داد. نمایشگاه کاریکاتور با عنوان «توصیه به سربازهای آمریکایی» که شامل تعدادی از آثار سید مسعود شجاعی طباطبایی در رابطه با مذاکرات هسته‌ای و زیاده‌خواهی آمریکایی‌ها بوده،  به مدت ۱۰ روز در نگارخانه شهید هژبر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم‌آباد در معرض نمایش قرار می‌گیرند و نمایشگاه عکس شامل تعدادی از عکس‌های هنرمند سید مسعود شجاعی طباطبایی که اتفاقات عملیات کربلای یک در مهران را در سه مرحله نمایش می‌دهد نیز در نگارخانه شهید آوینی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم‌آباد برپا شد. این نمایشگاه نیز به مدت ۱۰ روز پذیرای علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان خواهد بود.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 2939 ساعت خبر : 8:43 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2939
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات