روزنامه‌ی لرستان/ ۲۰ مرداد

مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود: روزنامه‌ی لُرستان/ ۲۰ مرداد

خوانندگان عزیز روزنامه امروز را با خبر مهار آتش‌سوزی جنگل‌های پلدختر شروع می‌کنم. ظهر امروز گلونی طی تماس تلفنی با یکی از اعضای گروهی که برای کمک به خاموش کردن آتش راهی پلدختر شده بودند خبری منتشر کرد مبنی بر خاموش شدن آتش. محسن یاراحمدی به خبرنگار گلونی گفت: متاسفانه منطقه آتش‌سوزی صعب‌العبور بود و حدود ۳ ساعت پیاده‌روی کردیم تا به منطقه برسیم. حوالی ساعت ۱۰ شب آتش به طور کامل مهار شد و ما هم به خرم‌آباد برگشتیم اما قرار شد تعدادی از نیروهای محلی شب را آنجا بمانند که اگر باز مشکلی پیش آمد به ما هم اطلاع دهند. صبح امروز هم با آنها تماس گرفتیم و گفتند که خدا را شکر دیگر مشکلی پیش نیامده است.
امیدوارم که دیگر از این اتفاق‌ها نیفتد و همه‌مان یاد بگیریم که چطور از سرمایه‌های سرزمین‌مان محافظت کنیم.

اما از مشکلات آب و صرفه‌جویی نکردن برایتان بگویم. به نقل از ایسنا، مدیرعامل شرکت آبفا لرستان گفت: با ۱۰ تا ۱۵ درصد صرفه‎جویی هر فرد مشکل بی‎آبی در استان نخواهیم داشت و گفت: متاسفانه انشعابات غیرمجاز باعث افزایش مصرف آب می‎شود و همچنین عبور ماشین‎های سنگین از روی خطوط لوله باعث شکستگی این خطوط که عمدتاً فرسوده هستند می‎شود.

به نقل از همین خبرگزاری،‌ رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد هم از آغاز طرح پایش واحدهای صنعتی شن و ماسه شهرستان خبر داد. مصطفی مصطفی‎وند گفت: پساب واحدهای شن و ماسه آلودگی آب‎های سطحی را در پی دارد. به دلیل بالا بودن ذرات معلق ماسه در آب، این مخلوط در اراضی فرورفته و علاوه بر آلودگی آب و تغییر در بستر رودخانه‎ها باعث مرگ آبزیان و از بین رفتن زیستگاه‎های جانوری می‎شود و حتی برای استفاده در اراضی کشاورزی نیز مناسب نیست.

مهر امروز خبر خوشی از آقای فرماندار منتشر کرد، فرماندار مرکز لرستان با اشاره به اجرای پروژه‌های حوزه راه استان لرستان گفت: هم اکنون اجرای این پروژه‌ها در سطح استان روند مطلوبی دارند. یکی از این پروژه‌ها آزاد راه خرم‌آباد – اراک است که احداث آن جزو مصوبات دور سوم سفر هیئت دولت به استان لرستان است. آقای فرماندار همچنین به روند اجرای پروژه‌های راه آهن استان لرستان اشاره کرد و گفت: راه آهن دورد – خرم‌آباد – اندیشمک هم اکنون عملیات اجرایی آن به صورت مطلوبی در حال انجام است.

اما روزنامه را با یک خبر خیلی خوب هنری به پایان می‌برم. امروز خبرآنلاین از برگزاری نمایش «آخرین نامه» به سرپرستی امیر امانی و کارگردانی امیرمحمد سپهوندی در خرم‌آباد نوشت. این نمایش در آبان ۹۳ در جشنواره منطقه‌ای بسیج همدان شرکت کرد که جایزه‌های اعم از بازیگری و کارگردانی را دریافت نمود و از ۲۱ مرداد تا ۳ شهریور در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد به روی صحنه می‌رود. بلیت این نمایش هم در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم‌آباد عرضه خواهد شد و بهایش ۵ هزار تومان است.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 3086 ساعت خبر : 8:34 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3086
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات