روزنامه‌ی لرستان/ ۲۱ مرداد

مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

روزنامه امروز را با خبری از فرمانروای زاگرس، سمندر لرستانی آغاز می‌کنم. امروز گلونی خبری از سمندر لرستانی منتشر کرد که در این خبر نوشته شده بود: چندی پیش خبر اکران یک فیلم با عنوان «فرمانروای زاگرس» منتشر شده که در توضیح آن نوشته شده بود: «تمامی درآمد از پخش این فیلم صرف کمک به همیاران سمندر در استان خوزستان خواهد شد.»
این جمله واکنش خبرنگاران لرستانی را برانگیخت و کارشناسان محیط زیست لرستانی و غیر لرستانی درباره‌اش نوشتند و بر سازندگان و طراحان آن تاختند. حقیقت آن است که این گونه اندمیک، لرستانی است و نمی‌توان به صرف دیدن شدن در مرز لرستان و خوزستان که البته آنجا هم لرنشین است به آن نامی دیگر داد. این سمندر هم مثل مفرغ است نامی جز لرستانی ندارد. بعد از واکنش‌ها به پوستر فیلم، عاقبت در پوستر جدید اصلاح مربوطه انجام شد و نام سمندر لرستانی آمد. پس یادمان باشد اعتراض و پیگیری سرمایه‌های استان‌مان همیشه هم بی تاثیر نیست.

خبر دیگری که امروز گلونی داشت آتش‌سوزی جنگل‌های کوهدشت بود. آتش‌سوزی که متاسفانه در روز گذشته اتفاق افتاد ولی با رسیدگی به موقع پس از چند ساعت خاموش شد. من که دیگر توان نوشتن از آتش‌سوزی‌های زنجیره‌ای کوهدشت را ندارم. جالب اینجاست بدانید که عامل این آتش‌سوزی چند ساعته هم نیروی انسانی بوده است. کار از شرمندگی‌مان هم گذشته و دیگر حرفی برای گفتن نمانده.

حالا که بحث سرمایه‌های استان است می‌رویم سراغ عسل لرستان. به نقل از ایسنا، معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: پروژه‎های کاربردی تولید عسل با حضور آقای فرناندو استبان نماینده UNIDO دفتر توسعه صنعتی سازمان ملل اجرا شد و مصوب شده با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت جهاد کشاورزی پس از بررسی صنعت زنبورداری، پروژه‎هایی کاربردی برای بهبود و ارتقاء این صنعت و تکمیل زنجیره ارزش غذایی محصول عسل طراحی شود، که در این راستا آقای فرناندو استبان طی بازدید میدانی، نقاط قوت و ضعف و چالش‎ها و مشکلات را بررسی کنند که بتوان براساس گزارش ایشان پروژه‎های عملیاتی طراحی کرد.

تسنیم هم امروز خبر خوبی برای استان داشت. طی خبری که در این خبرگزاری منتشر شد، معاون برنامه‌ریزی استانداری لرستان گفت: ۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی استانی شده به عملیات اجرایی سد کمندان اختصاص یافت. و گفت: بودجه عمرانی لرستان در شش ماه نخست سال حدود ۵۰ درصد اعلام‌شده که در این راستا ۳۳ درصد به بخش نفت و گاز و ۵۳ درصد نیز به پروژه‌های استانی اختصاص یافت.

اما خبر خوش دیگری هم داریم برای واحدهای تولیدی که به دلیل مشکلات سرمایه‌ای، نقدینگی و… رنج می‌برند. به نقل از ایسنا، حسین سلاحورزی، رئیس اتاق بازرگانی خرم‎آباد گفت: بخش عمده‎ای از واحدهای صنعتی و معدنی استان نسبت به تعداد پروانه‎های بهره‎برداری غیرفعال و یا نیمه فعال هستند، خط اعتباری ویژه سرمایه برای واحدهای تولیدی نیمه‎فعال و غیرفعال در استان از سوی دولت ضروری است. وی اظهار کرد: متاسفانه این واحدها از مشکلات عدیده‎ای نظیر کمبود نقدینگی، نداشتن سرمایه در گردش و مشکلات سرمایه‎ای رنج می‎برند.

اما حالا که کم‌کم داریم به فصل مدرسه‌ها نزدیک می‌شویم خبری بخوانید از تعمیر و تجهیز مدرسه‌ها که مهر منتشر کرد. مدیر آموزش و پرورش شهرستان بروجرد از تعمیر و تجهیز ۴۰ مدرسه این شهرستان برای آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد. به گفته این مقام مسئول امسال در فصل تعطیلات توانسته‌ایم طرح گردشگری بروجردگردی را در شهرستان اجرا کنیم که در این طرح ۳۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر بروجردی شرکت داشته‌اند.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 3168 ساعت خبر : 8:32 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3168
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات