روزنامه‌ی لرستان/ ۲۷ مرداد

مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

روزنامه را با یک خبر خیلی خوب محیط زیستی آغاز می‌کنم که هم باب میل من است و هم باب میل شما خواهد بود. امروز ایسنا از برگزاری دومین جشنواره تندرستی در دامان نگین اشترانکوه نوشت. فرهاد پاک‌نیا، دبیر دومین جشنواره فرهنگی، ورزشی، گردشگری ارمغان تندرستی گفت: با همکاری اداره کل ورزش استان، هیئت‎های ورزش‎های همگانی، ارشاد، هلال احمر، فرمانداری دورود، میراث فرهنگی صنایع دستی و اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان دومین جشنواره تندرستی با محوریت پاکسازی دریاچه گهر و تندرستی افراد که ضامن سلامتی جامعه است در این هفته در دامان نگین اشترانکوه برگزار شد. این جشنواره در ۳ بخش مسابقه ورزش‎های بومی، خاطره‎نویسی، جاذبه‎های گردشگری و از همه مهم‌تر مسابقه پاکسازی دریاچه گهر بود که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

به این می‌گویند یک فعالیت خوب محیط زیستی. هم ورزش، هم تفریح و سرگرمی و هم کمک به محیط زیست.
اما برویم سراغ خشکسالی لرستان. تسنیم امروز از تدوین سند راهبردی مدیریت خشکسالی لرستان نوشت. مراد سپهوند عصر امروز در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق خرم‌آباد بااینکه سیاست‌های غلط دولت‌ها در سه دهه‌ گذشته سبب شکل‌گیری مشکل کم‌آبی شده است، اظهار داشت: دشت سیلاخور که زمانی از جمله دشت‌های پُرآب لرستان بوده و ده‌ها رشته قنات داشته، امروز در اثر اعمال سیاست‌ها و البته شدت یافتن خشکسالی با مشکل کم‌آبی مواجه شده است. متأسفانه تصورات غلطی در نزد عوام شکل‌گرفته که سبب بروز مشکلاتی شده که یکی از این تصورات مصرف بسیار بالای هندوانه و سیب‌زمینی در لرستان است. بر اساس این سند قرار است راهبردهای اصلی مصرف آب در همه‌ حوزه‌ها مشخص گردد.

حالا که بحث کشاورزی شد، خبری از مهر بخوانید: مهرداد غضنفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۴۵ هزار تن محصول انگور از سطح تاکستان‌های استان لرستان برداشت شود. در مجموع بیش از هشت درصد سطح باغات لرستان مربوط به باغات انگور است.

خبر بعدی که امروز در مهر منتشر شد راجع به اجرای طرح جامع حمل و نقل و ترافیک خرم‌آباد است. شهردار خرم‌آباد گفت: در گذشته با توجه به اینکه جمعیت شهر خرم‌آباد به اندازه کافی نبود تهیه و اجرای طرح جامع حمل و نقل و ترافیک آن مورد توجه قرار نگرفته بود. به زودی زمینه برای اجرای طرح جامع حمل و نقل و ترافیک مرکز استان لرستان فراهم می‌شود.

حالا برویم سراغ اقتصاد و بروجرد. به نقل از تسنیم، فرمانده سپاه بروجرد امروز گفت: ده‌ها طرح در قالب پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان بروجرد به بهره‌برداری رسید. وی از فعال‌سازی ۲۵ واحد تولیدی در این شهرستان خبر داد و افزود: این واحدهای تولیدی با ظرفیت ۱۶ هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ بومی و ۳۳ هزار و ۶۰۰ قطعه انواع ماکیان در هر دوره آغاز به فعالیت کرده است. با بهره‌برداری از این واحدهای تولیدی ۳۵ نفر به‌صورت مستقیم مشغول به فعالیت شده‌اند.

آخرین خبر روزنامه هم که از تسنیم است، به تشکیل سومین کارگروه تخصصی بانوان و خانواده در لرستان اشاره دارد: لیلا سلاحورزی مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان این جلسه بابیان اینکه از گذشته تاکنون موضوع آسیب‌های اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده مورد توجه انسان بوده است، اظهار داشت: با شروع انقلاب صنعتی و گسترش تکنولوژی در جوامع بشری،فساد،عصیان و آسیب‌های اجتماعی در زندگی بشر گسترش شدید یافت. هدف از تأسیس مراکز خدمات اجتماعی، ارائه خدمات به زنان و دختران آسیب‌پذیر و در معرض آسیب در راستای توانمندسازی و ارائه خدمات تخصصی روانی و اجتماعی به این بانوان است.

پایان پیام

کد خبر : 3547 ساعت خبر : 8:41 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3547
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات