روزنامه‌ی لرستان/ ۲۸ مرداد

مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

می‌خواهم روزنامه امروز را با یک خبر پرماجرا شروع کنم. صبح امروز گلونی خبری منتشر کرد مبنی بر قطع کردن یک درخت بلوط که حدودا ۴۵۰ سال سن دارد. قضیه از این قرار بود که این درخت در کیلومتر ۱۵ جاده خرم‌آباد- الشتر در مسیر راهسازی واقع شده بود و تصمیم بر آن بود که برای ادامه پروژه قطع شود. در پی همین خبر  با مهندس مریدی، مدیر ساخت و توسعه راه لرستان تماس تلفنی برقرار کردیم که نتیجه‌اش بسیار رضایت‌بخش بود.

مهندس مریدی به خبرنگار گلونی گفت: متاسفانه درخت در مسیر راه واقع شده است. به مشاور طرح سپرده بودیم که هر طور شده راهی برای قطع نکردن درخت پیدا کند. بدون پیگیری هیچ سازمانی خودمان نگران قطع شدنش بودیم، ما حاضر بودیم با هر هزینه‌ای که شده درخت را نگه داریم. امروز بنده با مشاور طرح تماس گرفتم و ایشان جواب قطعی داد که درخت قطع نخواهد شد و خدا را شکر راه حلی پیدا شده است.
از طرف دیگر آقای یوسفی، مدیر پروژه هم به خبرنگار گلونی گفت: در طرح اولیه قرار بود درخت قطع بشود اما شرکت زاگرس‌ راه نصر و همچنین جناب ملکی مدیرکل راه و شهرسازی استان تصمیم گرفتند که درخت بماند و قطع نشود. درخت بین روستاهای دولتشاه و ایوان‌در قرار دارد و بعد از اتمام پروژه بین جاده قدیم و جاده جدید قرار می‌گیرد و هرگز قطع نخواهد شد.

حالا برویم سراغ محیط زیست. به نقل از روابط عمومی محیط زیست لرستان، اولین نشست منطقه‌ای پایش آلودگی‌های محیط زیست صبح امروز با حضور مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان و معاونین و روسای ادارات نظارت و پایش ۸ استان غرب کشور در خرم‌آباد آغاز به کار کرد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان هم از احداث پایگاه منطقه‌ای اطفای حریق در این استان خبر داد. طبق این خبر که در فارس منتشر شد، مهرداد فتحی‌بیرانوند با بیان اینکه امروزه جنگل‌های ما در معرض آسیب‌های بسیاری قرار دارند، اظهار داشت: جنگل‌های زاگرس به عنوان یکی از سرمایه‌های طبیعی کشور در سنوات اخیر مورد آسیب و تهدیدهای مختلفی قرار گرفته و در سال جاری شاهد از بین رفتن صدها هکتار از بهترین اراضی جنگلی و مرتعی استان لرستان و استان‌های غرب کشور بر اثر آتش‌سوزی بوده‌ایم. با توجه به اهمیت موضوع و با پی‌گیری‌های به عمل آمده با درخواستی که از سازمان حفاظت محیط‌زیست صورت گرفت با توجه به موقعیت جغرافیایی استان لرستان که به عنوان مرکز جنگل‌های زاگرس شناخته شده است، مقرر شد تا یک پایگاه منطقه‌ای اطفای حریق در استان لرستان احداث شود.

باز یک خبر محیط زیستی دیگر از انجمن آوای اردیبهشت که امروز گلونی منتشر کرد، پنجمین برنامه پاکسازی طبیعت انجمن آوای اردیبهشت کوهدشت روز جمعه در پارک جنگلی بلوران برگزار می‌شود.

حالا برویم سراغ نرخ و آمار بیکاری لرستان و خبری که در فارس منتشر شد: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه دیگر استان لرستان رتبه اول بیکاری کشور را ندارد، گفت: با وجود این اما همچنان نرخ بیکاری در استان بالا است و سرعت اشتغال‌زایی در لرستان باید افزایش یابد. دولت در حوزه اشتغال وظیفه دارد تا زمینه ایجاد شغل را فراهم کند و در این خصوص باید راهکارهای مناسبی ارائه شود.
تسنیم هم امروز از سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هفته دولت به لرستان نوشت.

راستی امروز مراسم معارفه مدیر کل جدید میراث فرهنگی لرستان هم برگزار شد. به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی لرستان، این مراسم امروز راس ساعت ۱۰:۳۰ صبح در محل سالن آمفی تئاتر این اداره و با حضور جناب آقای مهندس اصلانی معاونت محترم عمرانی استانداری استان لرستان ،جناب آقای دکتر حسینی مکارم معاونت محترم توسعه مدیریت و پشتیبانی،جناب آقای عباباف ریاست محترم حراست،جناب آقای دلبری معاونت امور استانها،مدیر کل محترم میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی،مدیر کل محترم ورزش و جوانان استان،مدیر کل محترم پایانه ها وحمل و نقل استان جناب آقای رحمانی،معاونت محترم فنی وحرفه ای استان لرستان،جراید و رسانه های محلی استان،کارکنان و کارمندان دوایر مختلف دولتی از شهرستان سلسله و جمع کثیری از افراد برگزار گردید.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 3587 ساعت خبر : 8:27 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3587
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات