زباله‎های الشتر در منطقه خرگوش‎ناب جمع می‌شود

رئیس اداره حفاظت محیط زیست الشتر گفت: این شهرستان محل دفن زباله ندارد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، طاهر فتح‎الهی بیان کرد: متاسفانه شهرستان الشتر فاقد محل دفن زباله مناسب بوده که باید برای این معضل فکری اساسی انجام شود.

وی اضافه کرد: این زباله‎ها در حال حاضر در منطقه خرگوش‎ناب جمع شده و باعث آلودگی زیست محیطی آن شده است.

فتح‎الهی با اشاره به حوزه تحت مدیریت این اداره گفت: منطقه شکار و صید ممنوع گرین با هفتاد هزار هکتار وسعت و منطقه گیله‎وران که بین بروجرد، الشتر و نورآباد مشترک بوده تحت پوشش این اداره است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست الشتر با اشاره به مصرف سموم کشاورزی در شهرستان اظهار کرد: این سموم با ورود به رودخانه مخصوصاً در فصل گرما که کمبود آب داریم باعث بروز مشکلات زیادی برای آبزیان و سایر زیست‎مندان می‎شوند.

پایان پیام

در مورد الشتر

اَلِشتَر یکی از شهرهای استان لرستان است. این شهر مرکز شهرستان سلسله در شمال استان لرستان در غرب ایران است.

نام آن به صورت نیسا، الیشتر، لاشتر، الاشتر و اشتر در کتاب‌های قدیمی ضبط شده‌است. برای اولین بار حمداله مستوفی از الشتر نام می‌برد در کتاب نزهت القلوب در سال ۷۴۰ ه‍.ق و آن را جز نواحی کردنشین معرفی می‌کند که دارای آتشکده اروخش است نام دیگر این شهر قلعه مظفری بوده‌است. الشتر مرکز منطقهٔ سلسله می‌باشد.

در حال حاضر جز حسنوندها که در همان سلسله پراکنده هستند قسمت اعظمی از ترکاشوندها و کولیوند‌ها و یوسف وند‌ها به شهرهای کنگاور، هرسین، دره‌شهر،آبدانان، کرج، کلاردشت و رودهن مهاجرت کرده‌اند. اَلَشْتَر، شهری از شهرستان سلسله در استان لرستان است. نام الشتر در مآخذ اسلامی به صورت‌های لاشتر (اصطخری، ۱۹۷؛ ابن حوقل، ۲/۳۵۸، ۳۶۰)، لیشتر (حدود العالم، ۴۰۷؛ ابن اثیر، ۱۰/۳۹۸؛ راوندی، ۲۰۹، ۲۲۹) و اشتر (ظهیرالدین، ۵۵) آمده‌است. یاقوت آن را به دو گونه اشتر و لاشتر آورده، ولی تلفظ محلی آنجا را لیشتر دانسته‌است (۱/۲۷۶، ۳۴۱). وجه اشتقاق آن را، برخی با کلمه ایشتار (عشتر) ممکن دانسته‌اند (باستانی، ۲۸۶–۲۸۷)، ولی مبنای علمی برای این گفته وجود ندارد.

کد خبر : 3749 ساعت خبر : 8:14 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3749
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات