ساخت فرهنگ‌سرا در خرم‌آباد

ساخت فرهنگ‌سرا در خرم‌آباد

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از مهر، عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد بر لزوم ایجاد یک فرهنگسرا در این شهر تاکید کرد.

جابر وفایی ظهر یکشنبه در مراسم افتتاحیه فاز دوم شهرک صنوف قاضی خرم‌آباد در سخنانی با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم بهترین بنده خداوند متعال باشیم باید به مردم خدمت کنیم، اظهار داشت: خدمت به مردم باید سرلوحه کار همه مسئولان باشد.

وی با بیان اینکه از خانواده قاضی که همواره در شهر خرم‌آباد ماندگار هستند تشکر می‌کنیم، تصریح کرد: احداث این شهرک علاوه بر منافع مادی منافع معنوی بسیاری دارد چرا که باعث ایجاد آرامش و نظم در شهر می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با اشاره به اینکه جای یک فرهنگسرا در شهر خرم‌آباد خالی است، گفت: ساخت یک فرهنگسرا در شهر با توجه به پیشینه تاریخی و فرهنگی مردم  باید در دستور کار قرار گیرد.

وفایی یادآور شد: باید از پتانسیل‌های شهر برای خدمت رسانی به مردم استفاده کنیم.

فرشته طهماسبی نایب رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد نیز در سخنانی با اشاره به اینکه پروژه‌های بسیاری در شهرداری خرم‌آباد برای ایجاد رفاه و آسایش در میان مردم شهر آغاز شده است، اظهار داشت: ایجاد شهرک‌های صنوف باعث افزایش رقابت بین واحدهای صنفی می‌شود.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد این شهرک‌های صنوف در نقاط مختلف شهر ایجاد شوند، تصریح کرد: ایجاد این شهرک‌ها یک عرصه برای انتخاب عادلانه مردم تامین می‌کند.

پایان پیام ساخت فرهنگ‌سرا در خرم‌آباد

فرهنگ سرا

فرهنگ سرا ساختمانی است که در آن یک یا چند تیم فرهنگی فعالیت دارند. در فرهنگ سراها معمولاً شرایطی برای آموزش امور گوناگون فرهنگی و اجتماعی و همچنین آموزش پیشه‌ها و هنرهای گوناگون مانند نگارگری، کوزه‌گری، خیاطی و جز اینها فراهم می‌شود. برخی از فرهنگ سراها کتابخانه و انتشارات ویژهٔ خود را نیز دارند.

در ایران، تا امروز، بیشتر فرهنگ سراها در شهر تهران و چند شهر بزرگِ دیگر مانند اصفهان برپا شده‌اند و معمولاً کوشیده شده برای هر منطقهٔ شهرداری یک فرهنگس رای بزرگ ترتیب داده شود. برخی از فرهنگسراها، به‌جز پوشش دادن منطقهٔ خود، به فعالیت‌های فرامنطقه‌ای نیز می‌پردازند. تیم فرهنگ سرا با مدیریت افشار بزرگ با بازیکنان اطور .. خر پیر… چنگیز بزرگ .. جوجو..چرتی است چنگیز بازیکن بزرگ است چنگیز سابقه بازی در شاش شوش هم داره بسیاری از فرهنگ سراها ویژه‌کار (تخصصی)اند، یعنی فعالیت خود را گرد یک گروه یا یک محور کاری متمرکز می‌سازند.

کد خبر : 2987 ساعت خبر : 3:04 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2987
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات