سهم ۷۰ میلیارد تومانی اعتبارات عمرانی خرم‌آباد در سال ۹۴

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از تسنیم، فرماندار خرم‌آباد گفت: حدود ۷۰ میلیارد تومان اعتبار درسال ۹۴ به ۲۴۹ پروژه عمرانی خرم‌آباد اختصاص یافت.

حبیب‌الله خجسته‌پور عصر امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان خرم‌آباد که در سال جلسات فرمانداری خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: توزیع کل اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای کشور در سال ۹۴ حدود ۵۱ هزار میلیارد تومان است که فقط ۱۱ درصد از آن استانی توزیع می‌شود کمااینکه از این مبلغ تنها شش درصد در اختیار شوراهای برنامه‌ریزی استان‌ها قرار دارد.

وی افزود: این میزان توزیع وظیفه مدیران استانی را چند برابر می‌کند تا برای اعتبار پروژه‌های ملی از ردیف‌های متفرقه و شناور بتوانند در راستای توسعه استان اعتبار جذب کنند.

فرماندار خرم‌آباد عنوان کرد: آنچه در دستور کار شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان شهرستان‌ها قرار می‌گیرد همین شش درصد اعتباراتی است که در اختیار شورای برنامه‌ریزی استان قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: سهم اعتبارات عمرانی شهرستان خرم‌آباد درسال ۹۴ بر اساس آخرین شاخصه‌های و متد علمی حدود ۷۰ میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده است.

خجسته پور تصریح کرد: این میزان اعتبارات عمرانی شهرستان خرم‌آباد شامل بحث تملک‌ها و ماده ۱۸۰ است که با تلاش‌های نمایندگان از سال‌های گذشته در بودجه‌های سنواتی قرار داده‌ شده است.

وی خاطرنشان کرد:حدود ۴۵ میلیارد و ۷۵۴ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و از محل ماده ۱۸۰، ۲۴ میلیارد و ۲۳۵ میلیون تومان برای ۲۴۹ پروژه کوچک و بزرگ این شهرستان مصوب شده است.

فرماندار خرم‌آباد اظهار داشت: میزان تخصیص اعتبار پروژه‌های شهرستان خرم‌آباد با توجه به درصد پیشرفت فیزیکی آن‌ها، نیازمندی‌های شهرستان و سایر شاخصه‌ها تقسیم‌شده است.

وی افزود: در فصل امور اداری به سه پروژه ۵۵۷ میلیون تومان، امور قضایی به ۱۳ پروژه دو میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان و در فصل خدمات مالی، فنی مدیریت و برنامه‌ریزی به  هفت پروژه اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته‌شده است.

خجسته پور عنوان کرد: در فصل دفاع به پنج پروژه ۱۴۵ میلیون تومان، آموزش به ۲۴ پروژه سه میلیارد و ۲۴ میلیون تومان، فرهنگ و هنر، رسانه‌های جمعی و گردشگری به ۴۱ پروژه ۹ میلیارد و۸۶۴ میلیون تومان و در فصل  بهداشت و درمان به ۱۸ پروژه یک میلیارد و ۲۱۸ میلیون تومان اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: در فصل رفاه و تأمین اجتماعی به پنج پروژه ۴۶۱ میلیون تومان، تربیت‌بدنی به ۱۹ پروژه ۱۹۹ میلیون تومان، کشاورزی و منابع طبیعی به ۳۱ پروژه شش میلیارد و ۲۲۱ میلیون تومان و به منابع آب پنج میلیارد و ۳۷۶ میلیون تومان اختصاص یافت.

فرماندار خرم‌آباد خاطرنشان کرد: در فصل صنعت و معدن به  هفت پروژه  دو میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان، محیط‌زیست ۲۶۰ میلیون تومان، حمل‌ونقل هفت میلیارد و ۴۰۲ میلیون، مسکن، عمران شهری و روستایی و عشایری ۲۳ میلیارد و ۲۶۵ میلیون تومان در نظر گرفته‌شده است.

وی افزود: به مجموع این ۱۵ فصل اعتباری بالغ‌بر ۶۹ میلیارد و ۹۸۹ میلیون تومان اختصاص‌یافته است.

پایان پیام

کد خبر : 2612 ساعت خبر : 3:25 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2612
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات