صادرات میوه لرستان به روسیه

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از مهر، مدیرکل جهاد کشاورزی استان لرستان با اشاره به اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران برای صادرات میوه لرستان به کشور روسیه، از صادرات ۱۸ هزار تن محصولات کشاورزی استان در چهارماهه نخست امسال خبر داد.

مهرداد غضنفری ظهر دوشنبه در جلسه صادرات غیرنفتی لرستان با اشاره به اینکه در چهارماهه نخست سال جاری ۱۸ هزار تن محصولات کشاورزی در لرستان صادر شده است، اظهار داشت: این صادرات مربوط به حوزه‌های زراعت، باغ، شیلات و دام بوده است.

وی با بیان اینکه این میزان صادرات از نظر وزنی ۱۸ درصد و از نظر ارزشی ۳۰ درصد کل صادرات استان در چهارماهه نخست امسال را تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: صادرات بخش کشاورزی در چهارماهه نخست امسال معادل ۷۲ درصد کل صادارت این حوزه در سال گذشته است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان لرستان افزود: میزان صادرات صورت گرفته در چهارماهه نخست امسال از نظر ارزشی معادل ۵۲ درصد کل صادرات استان در سال ۹۳ بوده است.

غضنفری با اشاره به تولید محصول سالم در استان گفت: سال گذشته ۱۴ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی از کود ۱۶ رقمی استاندارد برای محصولات خود استفاده کردند.

وی همچنین به صادرات میوه در استان اشاره کرد و اظهار داشت: برای صادرات میوه لرستان به کشور روسیه یک سرمایه‌گذار اعلام آمادگی کرده که به زودی این اقدام عملیاتی می‌شود.

پایان پیام

در مورد کشاورزی

کشاورزی دانش و هنر کشت گیاهان است. کشاورزی مهم‌ترین پیشرفت در ظهور تمدن بشری غیرمهاجر بود. توسعه کشاورزی و پرورش گونه‌های اهلی توسط انسان باعث افزایش غذای موجود و شکل‌گیری شهرها شد. کشاورزی متمرکز که بر اساس کشاورزی تک محصولی است، در قرن ۲۱ بیشترین خروجی را به خود اختصاص داده‌است، اگرچه هنوز در قرن ۲۱، زندگی نزدیک به ۲ میلیارد انسان به کشاورزی معیشتی وابسته است.

برزشناسی مدرن، اصلاح نباتات، مواد شیمیایی زراعی مانند سموم دفع آفات و کودها و دیگر پیشرفت‌های فنی به شدت باعث افزایش بازدهی مزرعه‌ها شده، اگرچه باعث آسیب‌های گسترده زیست‌محیطی نیز شده‌است.

کد خبر : 3454 ساعت خبر : 2:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3454
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات