صنایع دستی لرستان در نمایشگاه اردبیل

 به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی لرستان، اداره کل استان لرستان در اولین نمایشگاه ملی استان اردبیل حضور داشت.

اولین نمایشگاه ملی میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری کشور از تاریخ ۲۳/۵/۹۴ در شهر اردبیل با حضور کلیه ادارات کل کشور برگزار گردید. در این نمایشگاه که در محل نمایشگاه‌های دائمی شهر اردبیل برگزار گردید. اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان لرستان با دو غرفه در بخش صنایع دستی و یک غرفه معرفی جاذبه‌های گردشگری استان لرستان حضوری پر‌رنگ و پویا داشت.

غرفه‌های صنایع دستی استان در دو رشته البسه محلی وحجاری سنگ با ارائه محصولات نفیس و با کیفیت بسیار مورد توجه قرار گرفت همچنین در بخش معرفی جاذبه‌های گردشگری استان نیز با غرفه آرایی زیبا و توزیع انواع اقلام تبلیغی، پوستر، بروشور، کاتالوگ، سی‌دی و سایر اقلام فرهنگی حضوری پر رنگ و جالب از نظر بازدید کنندگان داشت که مورد استقبال بسیار زیاد بازدید کننندگان نیز قرار گرفت. این نمایشگاه تا تاریخ ۲۵/۵/۹۴ برگزار بود.

پایان پیام

تعریف میراث فرهنگی

میراث فرهنگی به کلیهٔ آثار باقی‌مانده از گذشتگان گفته می‌شود که دارای ارزش فرهنگی باشد. این آثار می‌تواند دربرگیرندهٔ آثار ملموس (مانند بناهای باستانی) یا آثار ناملموس (مانند آداب و رسوم یک منطقه) باشد که امروزه در حفظ آن برای آیندگان می‌کوشند.

میراث فرهنگی منحصربه‌فرد، غیرقابل جایگزینی و در میان نسل‌ها از ارزش و احترام برخوردار است. چیزهای کوچک‌تر ازجمله آثار هنری و دیگر شاهکارهای فرهنگی در موزه‌ها و گالری‌های هنری گردآوری می‌شوند در حالی که برخی دیگر هم‌چون بناهای باستانی در مجموع یک میراث فرهنگی شناخته می‌شود.

میراث بر جای مانده از گذشتگان در مطالعهٔ تاریخ بشر مؤثر هستند. حفظ آن‌ها نیازهای گذشتگان را بازگو می‌کند و در پس هر یک داستانی نهفته است. از دیدگاهی دیگر حفظ آثار می‌تواند به اعتبارسنجی خاطرات گذشتگان کمک کند.

امروزه روش‌های رایانه‌ای می‌تواند با دقت بسیاری شکل و ظاهر آثار اکتشافی را به دست آورد و داده‌های بسیاری را از شیوهٔ زندگی گذشتگان ارائه کند.

کد خبر : 3613 ساعت خبر : 9:35 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3613
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات