عمده آتش‎سوزی‎ها به علت غرض‎ورزی‎های شخصی است

رئیس اداره محیط زیست پلدختر گفت: غرض‎ورزی‎ها را به دامن طبیعت نکشانید.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا،امیر محمدی‎نژاد بیان کرد: متاسفانه در چند وقت اخیر شاهد آتش‎سوزی‎هایی در شهرستان‎های استان بودیم که باعث سوختن و خسارت به هکتارها زمین و عرصه طبیعی شده است.

وی اضافه کرد: در آتش‎سوزی کوهدشت که در مناطق کِشماهور، دالاو و چنگری رخ داد، آتش‎سوزی بعد از ساعت‎ها تلاش نیروهای محیط زیست، منابع طبیعی و سازمان‎های مردم نهاد استان خاموش شد.

محمدی‎نژاد ادامه داد: همچنین در شهرستان پلدختر نیز در منطقه کرکی این شهرستان آتش‎سوزی داشتیم که با همکاری محیط زیست، منابع طبیعی، هلال احمر، بخش‎داری مرکزی و معمولان این آتش‎سوزی‎ها مهار شدند.

رئیس اداره محیط زیست پلدختر با بیان اینکه عمده این آتش‎سوزی‎ها به علت عامل انسانی است، اظهار کرد: متاسفانه افراد برای گرفتن انتقام و خصومت شخصی اقدام به آتش زدن چراگاه دام همدیگر می‎کنند که در نهایت باعث سوختن هکتارها زمین می‎شود.

وی تصریح کرد: نباید به این افراد اجازه داد که غرض‎ورزی خود را به دامن طبیعت بکشند؛ باید با این افراد برخورد جدی صورت گیرد

پایان پیام

در مورد آتش سوزی

اصطلاح آتش‌سوزی جنگل فقط به آتش‌سوزی‌هایی که در جنگل روی می‌دهد اطلاق نمی‌شود بلکه این اصطلاح به دیگر آتش‌سوزی‌ها مشابهی که در طبیعت وحش مانند چمن‌زار، بیشه‌زار، بوته‌زار و خاک باتلاقی روی می‌دهد نیز گفته می‌شود. ساختمان‌ها نیز چنانچه آتش به آن‌ها سرایت کند می‌توانند درگیر این آتش‌سوزی شوند. از آن جایی که علت آتش‌سوزی جنگل متفاوت است، نتیجه‌ای که از خود برجا می‌گذارد همیشه منحصربه‌فرد است. همهٔ آتش‌سوزی‌ها با سه ویژگی توصیف می‌شوند: ویژگی‌های فیزیکی، نوع سوخت و تأثیر آب‌وهوا بر روی آتش. چگونگی آتش‌سوزی جنگل و شدت آن‌ها بسته به ترکیب عواملی چون سوخت در دسترس، ویژگی‌های فیزیکی و آب و هوا دارد.

آتش‌سوزی‌های جنگل می‌توانند هم بزرگ، فاجعه بار و کنترل‌نشدنی باشند و ۰٫۴ تا ۴۰۰ کیلومتر مربع یا بیشتر را در بر بگیرند و هم کوچک باشند و فقط یک کیلومتر مربع یا کمتر را در بر بگیرند. گرچه آتش‌سوزی‌های کوچکتر ممکن است در الگوی آتش‌سوزی جنگل جای بگیرند، ولی بیشتر آن‌ها توجه مطبوعات را به خود جلب نمی‌کنند. این مسئله می‌تواند در سیاستگذاری‌های آتش‌سوزی‌های عمومی که مربوط به آتش‌سوزی با هر اندازه‌ای می‌شوند مسئله‌ساز باشد، زیرا این سیاستگذاری‌ها بیشتر زیر تأثیر چگونگی بازتاب دادن آتش‌سوزی‌های فاجعه‌بار در رسانه‌ها هستند.

کد خبر : 3750 ساعت خبر : 8:20 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3750
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات