فدراسیون‌های ورزشی و دست خالی

وزیر ورزش و جوانان می‌گوید توافق‌نامه هسته‌ای سبب ایجاد گشایش در ورزش ایران و بهره‌بردن جامعه ورزش از اتفاقات پس از آن خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، محمود گودرزی در دیدار با روسا و نمایندگان فدراسیون‌های ورزشی ایران با اشاره به محدودیت‌های مالی وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: می‌دانم فدراسیون‌های ورزشی ما باید با دست خالی با حریفانی رقابت کنند که جیب‌های پرپول دارند و سرمایه‌گذاری ویژه‌ای برای ورزش انجام می‌دهند.

وی ادامه داد:‌ باید در این جلسه از حضور خوب و ارزشمند اهالی ورزش در ضیافت افطار ریاست جمهوری تشکر کنم. مطمئن باشید این امر سبب می‌شود تا دولت توجه بیشتری به ورزشکاران داشته باشد. ورزش در یک فضای فرهنگی و اخلاقی تاثیرات مثبت بسیاری را دربرخواهد داشت و سبب حمایت های بیشتری می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه اگر اشکالی در فدراسیون‌های ورزشی وجود دارد که اثرات منفی را بر جای می‌گذارد باید حل شود گفت: امیدوارم روسا و نمایندگان فدراسیو‌ن‌های ورزشی از عواملی که سبب اثرات منفی می‌شوند جلوگیری کنند وآن‌ها را کنترل کنند. البته این حرف به این معنا نیست که کسی نقدی نکند بلکه باید جلوی کسانی را بگیریم که به ورزش صدمه می‌زنند.

گودرزی در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه حضور کیفی در المپیک جزو برنامه‌های اصلی ورزش ایران است گفت: برخی فدراسیونها بالقوه پتانسیل حضور در بازی‌های المپیک را دارند و با توجه به محدودیت‌هایی که در پیش داریم حضور کیفی برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ما تلاش می کنیم فدراسیو‌هایی که برای کسب سهمیه المپیک تلاش می کنند را حمایت کنیم و امسال با سختی های زیادی همراه خواهیم بود.

وی ادامه داد:‌ ما دچار کمبود منابع مالی هستیم و همچنین در آستانه بازی‌های المپیک ریو قرار گرفته‌ایم. باید به ورزش‌هایی که بار اصلی افتخارآفرینی ایران در المپیک بر روی آن‌هاست حمایت بیشتری شود.

وزیر ورزش و جوانان به توافق هسته‌ای و اثرات آن در ورزش ایران اشاره کرد و گفت: امیدواریم با حل موضوع هسته‌ای و توافقی که صورت گرفته شاهد گشایش‌هایی از نظر مالی در ورزش ایران باشیم. البته شاید این گشایش‌ها به زودی در ورزش مشاهده نشوند اما مطمئنا تاثیرات بسزایی را دربرخواهند داشت. اهالی ورزش نیز باید از این توافق‌نامه‌ای که امضا شده حمایت کنند و مطمئن باشید ورزش بیشتر از همه از توافق هسته‌ای بهره مند خواهد شد.

گودرزی با بیان اینکه فدراسیو‌ن‌های ورزشی نباید تنها به بودجه‌های دولتی اکتفا کنند گفت: فدراسیون‌ها باید به دنبال استفاده از بودجه‌های بخش خصوصی، کمک‌های حامیان و خیرین و دیگر بخشها باشند.

او در ادامه صحبت‌های خود به عملکرد کاروان ورزشی ایران در بازی‌های دانشجویان جهان اشاره کرد و گفت: کسب رتبه نهم در یونیورسیاد کره جنوبی یک اتفاق خوب در ورزش ایران بود. من به فدراسیو‌های ورزش‌های دانشجویی برای این اتفاق تبریک می‌گویم. البته حدود ۵۰۰ میلیون تومان به این فدراسیون کمک شد که این کمک وظیفه ما نیز بود.

گودرزی همچنین به عملکرد فدراسیون‌ ورزش‌های کارگری در بازی‌های کارگران جهان اشاره کرد و گفت: کاروان ورزشی کارگران ایران در این بازی‌ها موفق عمل کرد و باید به رییس فدراسیون کارگری تبریک بگویم. این برای اولین بار بود که تیم فوتبال کارگری ایران قهرمان جهان می‌شد.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه صحبت‌های خود به نقش رسانه‌ها در ایجاد فضای المپیکی در ورزش ایران اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مدت زمان حدودا یک سال تا بازی‌های المپیک ریو باقی مانده امیدواریم رسانه‌ها در این بخش فضایی مناسب را برای ورزش ایران ایجاد کنند البته من تلاش می کنم تا جلسه‌ای را با رییس صداوسیما برگزار کنم تا هرچه بیشتر این فضا رونق بگیرد.

گودرزی اضافه کرد: همه فدراسیون‌های المپیکی باید برای افتخارآفرینی در المپیک ۲۰۱۶ تلاش کنند و اینکه کل بار ورزش ایران بر روی دو یا سه رشته ورزشی باشد چندان مناسب نیست. شاید گفته شود در رشته‌های تیمی فقط یک مدال کسب می‌شود اما همین رشته‌ها می‌توانند مانند والیبال یک فضای شور و نشاط را در جامعه ایجاد کنند و امیدوارم در رشته ‌هایی چون فوتبال، هندبال و بسکتبال نیز شاهد این دست از اتفاقات باشیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به روسا و سرپرستان فدراسیون‌های ورزشی تاکید کرد نظارت ویژه‌ای بر عملکرد هیات های خود داشته باشند.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در هیات‌های ورزشی مشکلاتی وجود دارد که باید مورد توجه و ارزیابی قرار بگیرند. برای مثال اینکه شهریه‌ای به صورت نقدی گرفته می‌شود خلاف قانون است و همچنین تعدد حساب‌های بانکی برای یک فدراسیون تخلف به شمار می‌آید. متاسفانه برخی از هیات‌های ورزشی به شکل موروثی در آمده‌اند که باید مورد بازبینی قرار گیرند. شفاف کردن حقوق و مزایای کادر فنی و همچنین اعضای تیم ملی یکی دیگر از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد و مساله دیگر عدم پرداخت وام به پرسنل فدراسیون‌ها است.

پایان پیام

کد خبر : 2423 ساعت خبر : 8:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2423
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات