لرستانی‌ها در روستاها تجمع کنند

لُرستانی‌ها در روستاها تجمع کنند

پایگاه خبری گلونی، رضا ساکی: ابتکار ابتکار استعفا استعفا، فرماندار فرماندار استعفا استعفا، استاندار را برکنار کنید، رئیس منابع طبیعی را مواخذه کنید و … از جمله‌‌ شعارهایی است که در شبکه مجازی میان لرستانی‌ها دست‌به‌دست می‌شود.

بسیاری از مردم لرستان و دوست‌داران طبیعت سه روز گذشته را با اشک و آه سپری کرده‌اند. همه ما تمام دیشب را بیدار بودیم و چشم به راه خبری از خاموش شدن آتش. حالا که آتش فروکش کرده احساسات ما به جوش آمده است و انگار تا از مسئولی انتقام نگیریم آرام نمی‌گیریم. نمی‌گویم مسئولان در تاخیر چند ساعته برای حضور در منطقه مقصر نبودند اما مگر نه این است که تا جوامع محلی را آموزش ندهیم آش همین آش و کاسه همین کاسه است؟

لُرستانی‌ها در روستاها تجمع کنند

آتش‌سوزی‌های لرستان عمدی هستند. همه را اگر نتوانیم بگوییم اما متاسفانه درصدی بالایی از آنها عمدی هستند. روستایی‌ها به عمد و غیرعمد جنگل‌ها را آتش می‌زنند. مراتع را می‌سوزانند و خودشان و ما را به خاک سیاه می‌نشانند. پیشنهاد می‌کنم به جای تجمع مقابل فرمانداری‌ها در روستاها تجمع کنیم. با مردم حرف بزنیم و راهنمایی‌شان کنیم. حالا وقت این است که کمی صبورانه بیندیشیم. به پیشگیری فکر کنیم. آتش و آتش‌های بعدی در راه است و اگر مسئولی عوض شود باز امکانات همین امکانات است و بالگرد بی‌بالگرد. اما اگر جوامع محلی و روستایی‌ها را آگاه کنیم شاید بشود از آتش‌های آینده جلوگیری کرد.

گره این مشکل در روستاهاست و ما مردم حرف هم را بهتر می‌فهمیم. باید برویم و با آنها حرف بزنیم. رودررو و بی‌واسطه. راه حل تجمع در روستاست. از شهر آبی گرم نمی‌شود.

پایان پیام

متاسفانه به علت نرسیدن مسئولان، کمبود نیرو، کمبود امکانات و صعب‌العبور بودن منطقه، آتش بخش بزرگی از منطقه را دربرگرفت و خسارت جبران‌ناپذیری به طبیعت لرستان وارد کرد. این فیلم ۲۳ ثانیه‌ای بازگوکننده عمق فاجعه است. فیلم را نیروی‌‌های مردمی تهیه کرده‌اند و در اختیار فعالان محیط زیست گذاشته‌اند.

کد خبر : 2847 ساعت خبر : 2:59 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2847
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

شعار کوهدشتیا……ابتکار استعفا استعفا….