لرستان در هفته‌ای که گذشت

پایگاه خبری گلونی – شنبه ایسنا از خبر دستگیری شکارچی متخلف در شهرستان بروجرد نوشت و رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد گفت: کمربند حفاظت زیست محیطی از شمال‌‎شرق تا شمال‎غرب بروجرد گسترش یافته است. حفاظت از محیط زیست نیازمند عزم همگانی و فرهنگ‎‏سازی است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی هم خبر خوبی داد و گفت: تا کنون ۱۹ماده از لایحه حفاظت از آب و خاک در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است. براساس این لایحه واحدهای تولیدی و صنعتی ملزم به حفاظت از خاک و محیط زیست می‎شوند و در صورت تخریب خاک، سه برابر خسارت برآورد شده باید جریمه پرداخت کنند. مهر از تجهیز فرودگاه خرم‌آباد به دستگاه‌های ناوبری پیشرفته و به روز خبر داد و تسنیم هم از کسب جایزه کاریکاتوریست لرستانی در یازدهمین جشنواره بین‌المللی کاریکاتور سوریه نوشت.

یکشنبه خبرآنلاین از دستگیری ۳ صیاد غیرمجاز در پلدختر نوشت. فارس خبر انتصاب شیرزاد نجفی، مدیرکل جدید منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان را منتشر کرد. گلونی خبری نوشت از آتش‌سوزی که در منطقه «چَم دیوو» خرم‌آباد اتفاق افتاد. به گزارش پایگاه خبری گلونی صبح یکشنبه این منطقه دچار آتش‌سوزی شد. آقای فاضل‌پور، فعال محیط زیستی که در منطقه حضور داشت به خبرنگار گلونی گفت: حدود ۵ تا ۶ هکتار سوخته است و به نقل از فارس، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دورود از توقف فعالیت دو واحد صنعتی مستهلک این شهرستان به علت آلایندگی بیش از حد خبر داد.

روز دوشنبه مهر از صادرات میوه لرستان به کشور روسیه نوشت. مدیرکل جهاد کشاورزی استان لرستان با اشاره به اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران برای صادرات میوه لرستان به کشور روسیه، از صادرات ۱۸ هزار تن محصولات کشاورزی استان در چهارماهه نخست امسال خبر داد. خبرآنلاین از ساخت بیمارستان دوم در شهرستان کوهدشت خبر داد. دوشنبه گلونی خبر هنری خوبی داشت، به گزارش خبرنگار گلونی کنسرت لری و کُردی به خوانندگی فرج علیپور و شاهو عندلیبی روز پنجشنبه ۵ شهریورماه ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت تهران برگزار خواهد شد و به نقل از مهر، تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد در بازی نخست خود در مسابقات فوتبال لیگ دست اول کشور مقابل پارسه تهران با نتیجه سه بر صفر پیروز شد.

صبح سه‌شنبه ایسنا خبر برگزاری دومین جشنواره تندرستی با محوریت پاکسازی دریاچه گهر و تندرستی افراد در دامان نگین اشترانکوه نوشت. طی خبری که در مهر منتشر شد، مهرداد غضنفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۴۵ هزار تن محصول انگور از سطح تاکستان‌های استان لرستان برداشت شود. مهر از اجرای طرح جامع حمل و نقل و ترافیک خرم‌آباد هم نوشت.

صبح چهارشنبه گلونی خبری منتشر کرد مبنی بر قطع کردن یک درخت بلوط که حدودا ۴۵۰ سال سن دارد. قضیه از این قرار بود که این درخت در کیلومتر ۱۵ جاده خرم‌آباد- الشتر در مسیر راهسازی واقع شده بود و تصمیم بر آن بود که برای ادامه پروژه قطع شود که خدا را شکر با پیگیری‌های انجام شده مشخص شد که درخت قطع نخواهد شد. نام این درخت «ویردار» گذاشته شد. به نقل از روابط عمومی محیط زیست لرستان، اولین نشست منطقه‌ای پایش آلودگی‌های محیط زیست صبح چهرشنبه با حضور مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان و معاونین و روسای ادارات نظارت و پایش ۸ استان غرب کشور در خرم‌آباد آغاز به کار کرد و مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست لرستان هم از احداث پایگاه منطقه‌ای اطفای حریق در این استان خبر داد. گلونی خبری هم از از انجمن آوای اردیبهشت منتشر کرد، پنجمین برنامه پاکسازی طبیعت انجمن آوای اردیبهشت کوهدشت روز جمعه (امروز) در پارک جنگلی بلوران برگزار می‌شود.

پنجشنبه تسنیم خبری از تشدید بازرسی و نظارت بر قاچاق زغال در خرم‌آباد داشت. معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار خرم‌آباد هم از تشکیل ستاد مقابله با آنفولانزای فوق‌حاد پرندگان در خرم‌آباد به‌منظور پیشگیری از این مهم خبر داد. اما خبر مهم روز پنجشنبه خبر ماهی‌ها و آبزیانی بود که به دلیل کلرزنی ناآگاهانه در دریاچه کیو تلف شدند. کارشناس مسئول نظارت بر حیات‌وحش محیط زیست لرستان در این باره گفت: طی گزارش مردمی و تماس خبرنگاران با این اداره در خصوص تلفات و مرگ‌و‌میر آبزیان در دریاچه کیو، کارشناسان اداره نظارت بر حیات وحش فورا به محل مراجعه و ضمن بازدید کارشناسی و برابر شواهد و مستندات موجود، پیمانکار شهرداری خرم‌آباد مبادرت به کلرزنی از طریق لوله آب ضلع شمالی دریاچه جهت گندزدایی نموده، که متاسفانه با این اقدام ناآگاهانه موجب مرگ بسیاری از ماهیان آزاد و رودخانه‌ای دریاچه گردید.

در پایان بخشی از سخنان امام جمعه خرم‌آباد را که امروز در فارس منتشر شد بخوانید. حجت‌الاسلام و المسلمین سیداحمد میرعمادی در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع) در یازدهم ذی‌القعده بیان داشت: ماه ذی‌القعده به برکت میلاد امام رضا (ع) از برکت فراوانی برخوردار است و از ماه‌های حرام به شمار می‌رود که نباید جنگ و خشونت در آن وجود داشته باشد ولی می‌بینیم که آل‌سعود چه بلایی بر سر مردم مظلوم یمن در این ماه آورده است. ما باید بدانیم توافق هسته‌ای اهرم قدرت و وحدت ما است و ما باید با انسجام و همدلی در مسئله هسته‌ای وحدت داشته باشیم و این موضوع نباید به هیچ‌وجه باعث دودستگی و اختلاف در جامعه شود. امام جمعه خرم‌آباد به دو شهریور و آغاز هفته دولت اشاره کرد و گفت: این هفته فرصت مناسبی است که دولت‌مردان عملکرد خود را سنجیده و مورد ارزیابی قرار دهند.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 3677 ساعت خبر : 8:01 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3677
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات