لرستان در هفته‌ای که گذشت

مروری بر اخبار لُرستان در هفته‌ای که گذشت

پایگاه خبری گلونی – لرستان روز شنبه را با خبری مبنی بر بدهی ۶۹ میلیاردی آغاز کرد. در این خبر که از زبان شهردار خرم‌آباد و در خبرآنلاین منتشر شد شهردار خرم‌آباد گفت شهرداری خرم‌آباد، ۵۱ میلیارد بدهی عمرانی و ۱۸ میلیارد بدهی جاری دارد  که گویا مربوط به طلب پیمانکاران است و شهرداری هرچه پرداخت می‌کند به پایان نمی‌رسد.

روز یکشنبه هم با یک بحث مالی اما از نوع خوبش همراه بود به نقل از فارس فرماندار دورود از اختصاص بودجه ۲۵ میلیارد تومانی به شهرستان دورود خبر داد و گفت البته بخش دیگری از اعتبارات هم به صورت متمرکز در وزارتخانه‌ها و در قالب پروژه‌های ملی است.

روز یکشنبه خبر خوبی هم در بخش کشاورزی داشتیم. مهر نوشت: مهرداد غضنفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با اقدامات صورت گرفته ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی لرستان به ۱.۲ درصد ارتقا یافت که این اقدامات موجب شد که لرستان در بخش مکانیزاسیون بخش کشاورزی محصولات زراعی در بین استان‌های گرید A قرار بگیرد.

اما دوشنبه شهردار خرم‌آباد که اول هفته نگران کننده‌ای برای ما ساخته بود به  نقل از خبرآنلاین گفت با تمام توان تلاش خواهیم کرد تا ساماندهی بافت‌های فرسوده شهر را که بیشتر در حاشیه شهر واقع شده‌اند انجام دهیم. ایسنا هم روز دوشنبه خبری منتشر کرد مبنی بر سفر سفیر اسپانیا به استان لرستان به دعوت اتاق بازرگانی خرم‌آباد. که البته خبرش ما را یاد توافق هسته‌ای و تغییرات حاصله انداخت.

سه‌شنبه روز محیط زیستی خوبی بود. به نقل از مهر مدیرکل محیط زیست لرستان از ایجاد زنجیره انسانی برای حمایت از جنگل های زاگرس در لرستان خبر داد. از این بهتر چه؟ خبر مبنی بر این بود که لرستان به عنوان نماینده بلوط‌های زاگرس شناخته شده و قرار است ۸ مرداد زنجیره‌ای انسانی برای حمایت از این درختان تشکیل شود. روز سه‌شنبه از طرفی روز بانوان شهرستان درود هم بود چون به نقل از فارس فرماندار شهرستان دورود بر ضرورت اجرای پروژه پارک بانوان شهر تا انتهای سال تاکید کرد. ناگفته نماند که در این خبر هم ردپایی از توافقات هسته‌ای به چشم می‌خورد. البته برای پلدختری‌ها هم سه شنبه روز خالی از لطفی نبود. فرماندار پلدختر هم به نقل از خبرآنلاین گفت: با توجه به تصمیماتی که چندی پیش در جلسه شورای مسکن استان گرفته شد ۸۸ واحد از مسکن مهر این شهرستان در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می رسد .مسکن مهر انقدر ماجرا دارد که بهره‌برداری هر چند واحد از آن برای همه خبری بس خوشایند است.

روز چهارشنبه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان به ایسنا گفت: چشمه آب گرم شهرستان دلفان در فهرست آثار طبیعی و به‎ نام استان به ثبت رسید. از آنجایی که این چشمه در منطقه مرزی استان‌های کرمانشاه و لرستان واقع شده بود تا به حال به نام لرستان بودن آن مشروط بود، که شکر خدا رفع شک و ابهامات شد و لرستان برنده ماجرا شد.

اما چهارشنبه خبرهای خوش دیگری هم داشت. به نقل از خبرآنلاین رییس پلیس پلدختر از شناسایی و دستگیری سارق احشام در این شهرستان خبر داد. خبر هنری هم داشتیم و پوستر برگزاری کنسرت گروه پاپلر به خوانندگی امیررحمان خسروی برای روزهای پنجشنبه و جمعه در خبرگزاری‌ها قرار گرفت.

پنجشنبه اما روز حماسه بود. صبح روز پنجشنبه زنجیره انسانی به طول چند کیلومتر در منطقه حفاطت شده سفید کوه تشکیل شد. مردم فهیم و با فرهنگ لرستان که عاشق درختان بلوط بودند علیرغم گرمای هوا و مسافت طولانی به این منطقه آمدند و دست در دست یکدیگر عشق خود را به درختان و جنگل‌های بلوط مظلوم لرستان نشان دادند و حماسه آفریدند. پنجشنبه عصر هم جشنواره غذای خیریه‌ای توسط انجمن دانش‌اموختگان خرم‌آباد با همکاری کانون هموفیلی لرستان در میدان کیو برگزار شد که مردم خرم‌آباد با حضور پر‌رنگ‌شان در این مراسم باز هم حماسه آفریدند.‌

در روز جمعه اما خطیب نمازجمعه خرم‌آباد نمازجمعه را پایگاه قدرت نرم حکومت اسلامی در برابر تهاجم فرهنگی دشمن دانست و افزود: در طول ۳۷ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی نمازجمعه محل اجتماع مردمی برای دفاع از ولایت و نظام بوده است.

پایان پیام

گزارشگر: آرشین ساکی

کد خبر : 2563 ساعت خبر : 10:36 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2563
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات