لرستان در هفته‌ای که گذشت

پایگاه خبری گلونی – روز شنبه، ایسنا برای لرستان دو خبر پلمپی داشت. اول اینکه فرماندار کوهدشت گفت: ۳۰ درصد روستاهای ما با تانکر آب‌رسانی می‌شوند و جهاد کشاورزی و منابع آب باید نسبت به پلمپ و پرکردن چاه‎های غیرمجاز اقدام کنند. و فرمانده انتظامی بروجرد هم از پلمپ ۳۸۰ واحد صنفی متخلف به علت عدم رعایت مقررات انتظامی، صنفی و شئونات اسلامی با هماهنگی مقام قضایی در این شهرستان خبر داد.

تسنیم از احداث جاده سلامت در بروجرد خبر داد و فارس هم خبری منتشر کرد مبنی بر سفر ۵ روزه ۵۰ تورلیدر ایتالیایی به لرستان. مهر خبر خوش دیگری هم از آقای استاندار داشت. استاندار گفت قرار شده است جهت حمایت از تولیدکنندگان داخلی با کمک نیروی انتظامی لرستان جلوی واردات سیمان به استان گرفته بشود.

صبح یکشنبه به گزارش مهر، مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان از برق رسانی به مناطق حاشیه‌نشین خرم‌آباد خبرداد. ایسنا از کشف لاشه کل وحشی در بروجرد و گریختن شکارچیان نوشت و از سوی دیگر خبری منتشر کرد مبنی بر دستگیری ۴ صیاد سهره در کوهدشت که باعث آزادی ۱۰ قطعه سهره از چنگال این شکارچیان شد. گلونی هم دو خبر هنری منشتر کرد، یکی مبنی بر ارائه آلبوم جدید داریوش نظری به بازار و دیگری نمایشگاه عکس جوانان لرستانی که به مدت یک هفته در حوزه هنری لرستان برگزار بود.

می‌شود گفت دوشنبه برای لرستان روز خبرهای خوب بود. مدیر جهاد کشاورزی پلدختر به ایسنا گفت: پیش‎بینی برداشت گندم ۱۵ هزار تن بوده که خدا را شکر تاکنون ۲۱ هزار تن گندم در این شهرستان تحویل سه کمیسیون خرید تضمینی شده است. به نقل از مهر، مدیرعامل شرکت گاز لرستان هم از بهره‌برداری از طرح گازرسانی به ۶۰ روستای استان لرستان در ۴ ماه نخست امسال خبر داد. و همین خبرگزاری خبری هم مبنی برتدوین ۴ اثر مکتوب و انتشار آلبوم جدید موسیقی توسط حوزه هنری لرستان منتشر کرد. به نقل از تسنیم پدرو ویینا، سفیر اسپانیا در دیدار با فعالان اقتصادی لرستان با بیان اینکه کشور اسپانیا هرگز مشکلی با ایران نداشته است، گفت: سال آینده با برداشته شدن تحریم‌ها همکاری‌های دو کشور ایران و اسپانیا وارد فاز تازه‌ای می‌شود.

سه‌شنبه‌ی لرستان یک روز فرهنگی هنری بود. خبرآنلاین از برگزاری نخستین نشست طرح «کتاب‌خوان» لرستان در روز چهارشنبه در دانشگاه فرهنگیان خرم‌آباد خبر داد. فارس خبری منتشر کرد که طی آن فرماندار الیگودرز گفت: شهرستان الیگودرز آماده استقبال از مسافران تابستانی است. و در واقع مهمانان زیادی را برای دیدن طبیعت این شهرستان دعوت کرد. فارس خبری هم از فرمانده انتظامی الشتر منتشر کرد که از اجرای طرح ضربتی برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف در این شهرستان خبر داد. سه‌شنبه دو خبر هنری هم داشت. اول اینکه موسیقی ایرانیان از برگزاری کنسرت ایرج رحمانپور و گروه موسیقی «راهو» طی دو روز از آخرین هفته‌ی مرداد ماه سال جاری، برای اولین بار در «کرمانشاه» خبر داد و گلونی هم خبری نوشت از برگزاری جُنگ شادی با حضور امین حبیبی در خرم‌آباد.

چهارشنبه روز رکورد آفرینی بود برای لرستان. به نقل از تسنیم، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پلدخترگفت: این شهرستان از نظر تولید انجیر رتبه نخست کشور را دارا است، پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۲۰ هزار تن محصول انجیر در باغات برداشت شود. ایسنا خبری نوشت که مبنی بر آن مدیر جهاد کشاورزی خرم‎آباد گفت: ۲۰۰۰ هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت هندوانه قرار دارند و امسال برداشت هندوانه حدود ۸۰ هزار تن است. به نقل از مهر، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان صبح چهارشنبه از مهار آتش‌سوزی جنگل‌های شهرستان کوهدشت خبر داد که از ظهر روز سه‌شنبه آغاز شده بود، هرچند غائله به اینجا ختم نشد و اتش دوباره زبانه کشید. سرپرست اداره محیط زیست دورود هم به ایسنا گفت: بقاء زاگرس‎نشینان در گرو جنگل‎های زاگرس است و مدیر کل منابع طبیعی‌ و آبخیزداری لرستان علت وقوع این آتش‌سوزی را نیز عامل انسانی و اختلافات محلی عنوان کرد و به نقل از ایسنا، نماینده مردم کوهدشت از تزریق اعتبار برای احداث سد معشوره خبر داد. و مدیر کل محیط زیست لرستان از صعود بانوان کوهنورد کشور ، با هدف حمایت از سمندر لرستانی به قله سن‌بران به گلونی خبر داد.

اما پنجشنبه روز عزاداری لرستان بود برای جنگل‌های کوهدشت. جنگل‌هایی که سه روز در آتشی که بی‌رحمانه و به عمد روشن شده بود سوختند. گلونی چند خبر از وضعیت آتش‌سوزی منتشر کرد و از جوانان لرستانی خواسته شد تا برای کمک و نجات درختان خودشان را به منطقه برسانند. به نقل از مهر، استاندار لرستان برای بررسی و پیگیری موضوع آتش‌سوزی جنگل‌های استان به ویژه حریق سه روزه در بلوطستان کوهدشت ورود پیدا کرد. گلونی با انتشار فیلمی که توسط نیروهای مردمی تهیه شده بود و در اختیار فعالان محیط زیستی قرار گرفته بود علت خسارات جبران‌ناپذیر به این منطقه را متاسفانه نرسیدن مسئولان، کمبود نیرو، کمبود امکانات و صعب‌العبور بودن منطقه نوشت. چون به گفته شاهدان عینی مسئولان با تاخیر ۵ ساعته به محل آتش‌سوزی در جنگل‌های کوهدشت رسیدند. به نقل از مهر، مدیر کل مدیریت بحران لرستان گفت: آتش‌سوزی جنگل‌های شهرستان کوهدشت عمدی بود. گلونی در این رابظه گفت‌و‌گویی با پدر بلوط لرستان داشت. مظفر افشار گفت: متاسفانه فقط در محدوده خرم‌آباد در ۴۰ روز گذشته بین ۳۵ تا ۴۰ تا آتش‌سوزی گزارش شده است اما هنوز ۴ نفر هم دستگیر نشده‌اند.

در روز جمعه، به نقل از ایسنا، امام جمعه خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد گفت: توافق هسته‌ای باید مورد نقد و بررسی قرار بگیرد و افرادی‌که موافق و یا مخالف آن هستند باید به‌دنبال تقویت باشند چراکه این یک مسأله ملی است و همه باید در قبال آن یدواحده باشند.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 2884 ساعت خبر : 7:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2884
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات