بزرگداشت «باشو غریبه کوچک»در خانه هنرمندان برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت فیلم «باشو غریبه کوچک» به همت گروه سینمایی هنر وتجربه هفته آینده در خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا،به بهانه اکران فیلم «باشو غریبه کوچک» ساخته بهرام بیضایی در گروه سینمایی هنر وتجربه ،این گروه سینمایی اقدام به برگزاری یک بزرگداشت برای این ساخته بهرام بیضایی کرده که یکشنبه هفته آینده در خانه هنرمندان برگزار خواهد شد.

دراین مراسم که روز یکشنبه ۲۵مرداد ماه با حضور اهالی سینما و روزنامه‌نگاران و منتقدان برگزار می‌شود ابتدا از ساعت ۱۷فیلم باشو به نمایش در خواهد آمد و سپس از ساعت ۱۹بزرگداشت این فیلم با سخنرانی بزرگان سینما و منتقدان سینمایی برگزار خواهد شد.

فیلم «باشو غریبه کوچک» ساخته بهرام بیضایی که محصول ۱۳۶۴ است از چندی پیش اکران خود را در گروه هنر وتجربه آغاز کرده که با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است.

این فیلم داستان داستان پسری جنوبی و جنگ‌زده را روایت می‌کند که در فرار از جنگ ایران و عراق، به طور اتفاقی به شمال ایران می‌رسد و زنی گیلانی او را پناه می‌دهد.

«باشو غریبه کوچک» به تهیه کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بازی سوسن تسلیمی، عدنان عفراویان، پرویزپورحسینی،فرخ لقا هوشمند، اکبر دودکار،رضا هوشمند و … ساخته شده است.

پایان پیام

در مورد بهرام بیضایی

بهرام بیضایی (زادهٔ ۵ دی ۱۳۱۷، تهران) نویسنده و کارگردانِ ایرانیِ فیلم و نمایش است. از کارهای دیگرش می‌شود تدوینِ فیلم، تهیهٔ فیلم، مقاله‌نویسی، ترجمهٔ چند نمایشنامه، نگارشِ یکی دو داستان و چند شعر و انبوهی پژوهشِ تاریخی و استادی در دانشگاه را برشمرد. بیضایی از فیلم‌سازانِ صاحب سبک و معتبر و از نویسندگان و اندیشمندانِ برجستهٔ نمایش و ادبیاتِ نوینِ فارسی به‌شمار می‌رود. بعضی از نمایشنامه‌هایش به زبان‌های دیگری ترجمه و در آسیا و اروپا و امریکای شمالی چاپ و اجرا شده‌است. ده فیلم بلند و چهار فیلم کوتاه و کمابیش هفتاد کتاب و نمایش‌هایی بَر صحنه‌های شهرهای مختلف ایران و گاه غیر از ایران از سالِ ۱۳۴۱ به بعد کارنامهٔ هنریِ بیضایی را تشکیل می‌دهد. بسیاری از اهلِ نظر نمایشنامه و فیلمِ مرگ یزدگرد را شاهکارِ او دانسته‌اند.

کد خبر : 3182 ساعت خبر : 10:02 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3182
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات