مهار آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع کوه باغله بعد از ۳ روز

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از تسنیم، رئیس اداره محیط‌زیست پلدختر گفت: آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع کوه باغله مرز بین شهرستان پلدختر و دوره چگنی پس از سه روز مهار شد.

امیررضا محمدی نژاد اظهار داشت: آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع کوه باغله مرز بین شهرستان پلدختر و شهرستان دوره چگنی که ساعت ۱۱ ظهر یک‌شنبه به وقوع پیوست با تلاش نیروهای امدادی، شهرداری معمولان، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، دهیاران و شوراهای اسلامی ساعت چهار صبح روز سه‌شنبه مهار شد.

وی افزود: آتش‌سوزی جنگل‌های منطقه باغله به علت وزش باد دوباره از ساعت هفت صبح روز سه‌شنبه آغاز شد که نیروهای محلی به تعداد ۸۰ نفر وارد منطقه شدند و با دست‌خالی و با شاخ و برگ درختان بعد از حدود ۵۴ ساعت موفق به مهار آتش شدند.

رئیس اداره محیط‌زیست پلدختر با بیان اینکه امیدواریم مهار آتش‌سوزی در منطقه ثبات داشته باشد،گفت: به‌منظور پایش منطقه و آمادگی برای اطفاء حریق احتمالی در منطقه در صورت روشن شدن دوباره آتش، همچنان نیروهای امدادی معمولان در حالت آماده‌باش قرار دارند.

وی بیان کرد: در این آتش‌سوزی به جنگل و مرتع منطقه خسارات زیادی واردشده که ارائه آمار دقیق خسارات بر عهده مسئولان شهرستان دوره چگنی است و نیروهای امدادی معمولان جهت کمک به منطقه اعزام‌شده‌اند.

بنابراین گزارش، در پنج ماه نخست امسال بیش از ۱۰ مورد آتش‌سوزی در جنگل‌های لرستان به‌ویژه شهرستان پلدختر به وقوع پیوسته که به دلیل نبود امکانات این آتش‌سوزی‌ها چند روزبه طول انجامیده و تاکنون حدود دو هزار هکتار از مراتع لرستان در سال ۹۴ طعمه حریق شده است.

پایان پیام

پلدختر

پُلدُختَر شهری است در جنوب استان لرستان و بر سر راه قدیم تهران – جنوب قرار داشت اما اکنون جادهٔ تهران – جنوب از شهر خرم‌آباد به واسطهٔ آزادراه خرم زال، به جنوب متصل شده‌است. این شهر مرکز شهرستان پلدختر است. شهرت این شهر به خاطر وجود پل‌های باستانی و اهمیت ارتباطی آن است. شهر پلدختر ۱۰۰ کیلومتری جنوب باختری خرم‌آباد واقع شده‌است.

کد خبر : 3560 ساعت خبر : 10:13 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3560
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات