گلونی

نبود نقدینگی مشکل اصلی واحدهای صنعتی بروجرد

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از تسنیم، مدیرعامل شهرک صنعتی بروجرد گفت: نبود نقدینگی از مهم‌ترین مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی بروجرد است.

با اشاره به واحدهای صنعتی بروجرد اظهار داشت: مشکلات موجود حوزه صنعتی را می‌توان از سه منظر ساختاری، مالی – اداری و فرهنگی تجزیه‌وتحلیل کرد چراکه پس از اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ایران اسلامی طبعاً سطح فنی کارخانه‌داران و ماشین‌آلات آن‌ها افت داشته است.

وی افزود: به‌روز نشدن ماشین‌آلات و امکاناتی که در اختیار صاحبان کارخانه‌ها قرار می‌گیرد، عاملی است که سبب شده تولیدات کارخانه‌های شهرستان ازنظر کیفی در سطح پایین‌تری قرار گیرند.

مدیرعامل شهرک صنعتی بروجرد با اشاره به برخی معضلات موجود در حوزه مدیریتی، عنوان کرد: این نقیصه سبب شده برخی واحدها تعطیل‌شده و یا ناچار به تعدیل نیرو یا فعالیت با حداقل ظرفیت خود ادامه دهند.

وی وقوع برخی مشکلات کیفی در واحدهای صنعتی این شهرستان را از دیگر دلایل افت صنایع این شهرستان برشمرد و بیان کرد: برخی تولیدات از این منظر قابل‌رقابت با انواع مشابه خارجی خود نیستند و همین مسئله سبب کاهش میزان مصرف‌شده است.

روزبهانی با اشاره به نواقص موجود در بحث کمی، خاطرنشان کرد:  برخی واحدها  در حال حاضر با حداقل ظریفت خود فعالیت می‌کنند، تولیدات آن‌ها از منظر کمی جوابگوی هزینه‌های تولید نیست و همین مسئله سبب شده تا برخی از این واحدها نتوانند به فعالیت در حوزه تولید ادامه دهند.

وی بالا بودن نرخ تمام‌شده تولید کالا را از دیگر مشکلات واحدهای تولیدی برشمرد و گفت: بالا بودن بهای انرژی، مالیات‌ها، بدهی‌های تأمین اجتماعی، حقوق و دستمزد کارگران برخی از عواملی است که قیمت تمام‌شده کالاهای تولیدی را بالا می‌برد به‌نحوی‌که برخی واحدهای صنعتی توان رقابت در بازارهای داخلی را از دست می‌دهند.

مدیرعامل شهرک صنعتی بروجرد نبود نقدینگی را از مهم‌ترین مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی دانست و تصریح کرد: این در حالی است که بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به این واحدها شروطی را وضع کرده‌اند که بسیاری از واحدهای بدهکار مشمول دریافت این تسهیلات نمی‌شوند.

وی نداشتن چک برگشتی و معوق نبودن بدهی‌های قبلی را برخی از شروط بانکی برای اعطاء تسهیلات برشمرد و افزود: پس از سفر ریاست جمهوری به استان لرستان بیش از ۳۰ واحد از واحدهای صنعتی برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند حال‌آنکه تاکنون تعداد انگشت‌شماری از آن‌ها موفق به استفاده از این تسهیلات شده‌اند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل