واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس ۲۱ مجروح بر جای گذاشت

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از فارس، رئیس جمعیت هلال‌احمر الیگودرز گفت: واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس زوار امامزاده محمد‌ابن‌حسن الیگودرز ۲۱ مجروح بر جای گذاشت.

غلامرضا لونی اظهار کرد: ساعت ۲:۵۰ دقیقه بامداد امروز یک دستگاه مینی‌بوس زوار امامزاده محمد ابن حسن الیگودرز که اهل شهرستان خمین بودند واژگون شد و بر اثر این حادثه ۲۱ نفر مجروح شدند.

وی عنوان داشت: به محض وقوع این حادثه آمبولانس‌های جمعیت هلال احمر و اورژانس این شهرستان به محل  حادثه اعزام و ۲۱ مجروح را به بیمارستان امام جعفر صادق (ع) انتقال دادند.

لونی خاطرنشان کرد: حال بیشتر مجروحان این حادثه مساعد اعلام شده است.

پایان پیام

در مورد هلال احمر

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یک سازمان غیرانتفاعی ایرانی و عضوی از نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر است و در داخل کشور ایران و در برخی موارد در دیگر مناطق جهان به فعالیت‌های امدادی و بشردوستانه فعالیت دارد. هلال‌احمر طبق وظایف بین‌المللی خود (کمیته بین‌المللی صلیب سرخ) باید در مواقع بروز بحران‌هایی نظیر سیل، زلزله و جنگ و غیره در داخل و خارج مرزها به امدادرسانی و خروج مصدومان و قربانیان این حوادث کمک کند.شماره تلفن امداد و نجات هلال احمر۱۱۲ می‌باشد. هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دارای سازمان‌های زیرشاخه متعددی است که طیف گسترده‌ای از خدمات پزشکی، بهداشتی، آموزشی و امدادی را در بر می‌گیرند.

در سال ۱۸۷۶میلادی یا۱۲۵۴ تا۱۲۵۵شمسی، دولت عثمانی ، به جای نشان صلیب سرخ، از پرچم عثمانی و علامت هلال استفاده کرد. بعدها بسیاری از کشورهای اسلامی، هلال را به عنوان نشان جمعیت ملی امداد و نجات خود بکار بردند. دولت ایران در سال ۱۹۸۰ میلادی یا۱۳۵۸تا۱۳۵۹شمسی نیز این نشان را به جای نشان شیر و خورشید سرخ پذیرفت.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، تغییرات وسیعی در ساختار، ماهیت و وظایف جمعیت به‌وجود آمد. نخستین تغییر اساسی ساختار جمعیت پس از انقلاب، تفکیک مراکز بهداشتی-درمانی از جمعیت بود. بر اساس مصوبه دولت موقت، در اسفند ۱۳۵۷، کلیه موسسات درمانی و بهداشتی شامل ۲۲۴ بیمارستان، ۱۷۳ درمانگاه مستقل و مرکز اورژانس، ۷۷ اندرزگاه، ۱۵ مرکز مستقل انتقال خون و ۳۰ مرکز آموزش پرستاری، مامایی، بهیاری و پزشکی به همراه چندین پرورشگاه و خانه کودک، از جمعیت منفک و با حفظ مالکیت جمعیت به وزارت بهداری و بهزیستی وقت انتقال یافت.

کد خبر : 3655 ساعت خبر : 12:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3655
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات