پایش آلودگی‌های محیط زیست در لرستان

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از  اداره روابط عمومی محیط زیست لرستان، اولین نشست منطقه‌ای پایش آلودگی‌های محیط زیست صبح امروز با حضور مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان و معاونین و روسای ادارات نظارت و پایش ۸ استان غرب کشور در خرم‌آباد آغاز به کار کرد.

در این نشست دو روزه که با تمرکز بر موضوع پایش برخط و پیوسته منابع نشر آلاینده و محیطی برگزار شده است، سیاست‌های اجرایی کشور در حوزه پایش آلودگی‌ها، ساز و کار نظارت بر عملکرد آزمایشگاه‌های معتمد، مسئولیت واحدهای مشمول خود اظهاری در صنایع، ارتقای توانمندی و کیفیت خدمات آزمایشگاهی، استقرار استاندارد ۱۷۰۲۵ در آزمایشگاه‌ها، اجرای طرح منطقه بندی آزمایشگاه‌های ادارات کل استانی، راهبری ایستگاه‌های پایش کیفی هوا، پایش پارامترهای خاص همچون فلزات سنگین، کود و سموم تبیین و مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

گفتنی است در روز دوم این نشست بازدید از سیستم پایش آنلاین واحدهای صنعتی استان و آشنایی عملی با صحه‌گذاری پایش آنلاین در سطوح مختلف سنسور به دیتالاگر و شبکه و سایر مسائل مبتلا به پایش پیوسته در صنایع صورت می‌گیرد.

پایان پیام

محیط زیست

محیط زیست عبارت ترکیبی از دانش‌های متفاوت در علم است که شامل مجموعه‌ای از عوامل زیستی و محیطی در قالب محیط زیست و غیر زیستی (فیزیکی، شیمیایی) است که بر زندگی یک فرد یا گونه تأثیر می‌گذارد و از آن تأثیر می‌پذیرد. امروزه این تعریف غالباً به انسان و فعالیت‌های او مرتبط می‌شود و می‌توان محیط زیست را مجموعه‌ای از عوامل طبیعی کرهٔ زمین، همچون هوا، آب، اتمسفر، صخره، گیاهان و غیره، که انسان را احاطه می‌کنند، خلاصه کرد.

تفاوت محیط زیست با طبیعت در این است که تعریف طبیعت شامل مجموعه عوامل طبیعی، زیستی و غیر زیستی می‌شود که منحصراً در نظر گرفته می‌شوند، در حالی که عبارت محیط زیست با توجه به برهم‌کنش‌های میان انسان و طبیعت و از دیدگاه بشر توصیف می‌شود.

کد خبر : 3553 ساعت خبر : 9:28 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3553
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات