«چهار شنبه ۱۹ اردیبهشت» تنها فیلم ایرانی حاضر در جشنواره فیلم ونیز

نماینده جشنواره فیلم «ونیز» برای سینمای ایران از توجه دوباره این جشنواره به سینمای ایران ابراز خرسندی کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا،محمد اطبایی که در چهار سال گذشته تحت قرارداد رسمی جشنواره فیلم ونیز به عنوان نماینده آن جشنواره به معرفی تمامی تولیدات سینمای ایران پرداخته است، در پی انتخاب فیلم «چهار شنبه ۱۹ اردیبهشت» به عنوان تنها فیلم ایرانی حاضر در هفتاد و دومین دوره جشنواره فیلم ونیز گفت: جشنواره فیلم «ونیز» با بازگشت آقای آلبرتو باربرا به عنوان مدیر جشنواره، توجه خاصی به سینمای ایران داشته است. ایشان پیش از این نیز به عنوان مدیر جشنواره ونیز در سال‌های قبل‌تر و مدیر جشنواره فیلم «تورین» همواره به سینمای ایران نگاه ویژه‌ای داشته است و این علاقه با بازگشت وی به مدیریت جشنواره فیلم ونیز از سال ۱۳۹۱ همچنان ادامه داشته است.

این کارشناس امور بین‌الملل سینما با اشاره به حضور پررنگ سینمای ایران در سال‌های گذشته در جشنواره فیلم ونیز یادآور شد: سال ۹۱ فیلم «خانه پدری» ساخته کیانوش عیاری در بخش افق‌های جشنواره اکران شد و سال ۹۲ نیز فیلم «ماهی و گربه» کار شهرام مکری در همین بخش نمایش درآمد و جایزه ویژه هیات داوران برای خلاقیت را دریافت داشت. همچنان که سال ۹۳ فیلم «قصه‌ها» کار رخشان بنی‌اعتماد در بخش مسابقه و فیلم «ملبورن» کار نیما جاویدی در بخش هفته منتقدان جشنواره فیلم ونیز نمایش داده شدند که “قصه‌ها” جایزه بهترین فیلمنامه را به خود اختصاص داد.

اطبایی ادامه داد: امسال نیز فیلم «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» ساخته وحید جلیلوند برای نمایش در بخش افق‌ها که بخشی رقابتی است، انتخاب شده است که جاناتان دمی سینماگر معروف ریاست هیات داوران این بخش است که جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین بازیگر مرد و زن و جایزه ویژه هیات داوران را اعطا خواهند کرد. این فیلم می‌تواند برای جایزه بهترین فیلم‌های اول نیز مورد داوری قرار بگیرد. این بخش مانند بخش دوربین طلایی جشنواره کن جایزه جداگانه‌ای دارد و فیلم «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» واجد رقابت در این بخش نیز بوده و جایزه لوییجی دو لارنتیس- شیر آینده به بهترین فیلم اول در تمامی بخش‌ها همراه با ۱۰۰ هزار دلار جایزه نقدی داده می‌شود که به تساوی بین کارگردان و تهیه کننده تقسیم خواهد شد.

این پخش‌کننده بین‌المللی خصوصی توضیح داد: امسال نزدیک به ۵۰ فیلم سینمایی از ایران به جشنواره فیلم ونیز ارائه شد و در نهایت فیلم آقای جلیلوند برای نمایش در این جشنواره انتخاب شد.

اطبایی اضافه کرد: معمولا ملاقات‌های ما در جشنواره‌های برلین و کن اتفاق می‌افتد و در همین دیدارها کلیه اطلاعات فیلم‌های ایرانی را در اختیارشان می‌گذارم و بعضی فیلم‌ها را که کیفیت بهتری دارند به آنان توصیه می‌کنم. خوشبختانه با این شیوه جشنواره ونیز تمام آثار سینمای ایران را رصد می‌کند و فیلمی نیست که از چشم آنان دور بماند، مگر اینکه سازندگانش برای حضور در این جشنواره مشتاق نباشند.

وی با بیان اینکه کنفرانس خبری جشنواره فیلم ونیز امروز ۷ مرداد ماه در هتل اکسلسیور شهر رم برگزار می‌شود ابراز امیدواری کرد: به دنبال موفقیت فیلم‌های ایرانی در این جشنواره معتبر، فیلم «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» هم حضور موفقی در این جشنواره داشته باشد و کتایون شهابی پخش کننده بین‌المللی این فیلم به دنبال موفقیت‌های فیلم “ناهید” در جشنواره کن، با این فیلم نیز موفقیت‌های بیشتری را نصیب سینمای ایران کند..

نیکی کریمی، امیر آقایی، شاهرخ فروتنیان، برزو ارجمند، وحید جلیلوند و آفرین عبیسی، بازیگران «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه» هستند و در خلاصه داستان این فیلم به کارگردانی وحید جلیلوند آمده است: یک آگهی غیر متعارف در بخش نیازمندی‌های روزنامه همشهری، جمعیت کثیری را در روز مشخصی به خیابان می‌کشد، دخالت پلیس قائله را علی الظاهر پایان می‌دهد اما…

 هفتادودومین جشنواره فیلم ونیز از ۱۱ تا ۲۱ شهریور ماه در ایتالیا برگزار خواهد شد.

پایان پیام

کد خبر : 2485 ساعت خبر : 8:27 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2485
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات