کار خرید گندم از کشاورزان لرستانی همچنان ادامه دارد

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، مدیر جهاد کشاورزی خرمآباد گفت: ۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان خریداری شده است.

مهندس مراد بیرانوند  افزود: ۴۲ هزار هکتار از اراضی دیم شهرستان و ۶۲۰۰ هکتار از زمین‎های آبی زیر کشت گندم آبی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است، اظهارکرد: با توجه به اینکه کار خرید گندم همچنان ادامه دارد و سال‎گذشته فقط ۲۲ هزار تن خرید داشته‎ایم.

بیرانوند با اشاره به اینکه ۷ مرکز خرید تحت نظارت جهاد کشاورزی کار خرید گندم از کشاورزان را بر عهده دارند، تصریح کرد: این مراکز موظف هستند هر کیلو گندم را به قیمت ۱۱۶۰ تومان از کشاورزان خریداری و پول آنها را نقداً واریز کنند.

وی همچنین به بحث نظارت بر کمباین‎های سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: با نظارتی که انجام شده مقدار ریزش کمباین‎ها به زیر ۵ درصد رسیده است و کمباین‎هایی که ریزش آنها بالای ۵ درصد بود از فعالیت آنها تا رفع مشکل جلوگیری شده که در این باب ۱۱ دستگاه متوقف شده هستند.

پایان پیام

جهاد کشاورزی

وزارت جهاد کشاورزی از وزارت‌خانه‌های جمهوری اسلامی ایران است که در سال ۱۳۷۹ با ادغام دو وزارت‌خانه جهاد سازندگی و وزارت‌خانه کشاورزی تشکیل شد. تصدی این وزارت را کاظم خاوازی بر عهده دارد.

پیش از دوره قاجاریه نامی از اداره فلاحت و یا وزارت فلاحت در هیچ کتابی نیست، بلکه همه جا گفتگو از املاک شاه و دیوان خالصجات یا اداره خالصجات است. در زمان مظفرالدین شاه در سال ۱۲۶۹ طبق تصویب نامه هیئت وزرا اداره‌ای به نام اداره کل فلاحت و تجارت تاسیس شد. در سال ۱۳۰۹ وزارت فلاحت و تجارت و فواید به ۲ وزارتخانه تقسیم شد، وزارت اقتصاد ملی و وزارت راه اداره‌های فلاحت و تجارت و معادن، وزارت اقتصاد ملی را تشکیل می‌داد.

در شهریورماه ۱۳۱۰ وزارت اقتصاد ملی به سه اداره کل تقسیم شد که عبارت بود از اداره کل فلاحت، اداره کل صناعت و اداره کل تجارت.در سال ۱۳۱۱ از دو اداره کل فلاحت و صناعت، یک اداره کل به نام اداره کل صناعت و فلاحت شکل گرفت که پس از دو الی سه سال از هم جدا شدند و دوباره اداره کل فلاحت و اداره کل صناعت هر یک جداگانه تاسیس شد و پس از چند سال نام اداره کل فلاحت به اداره کل کشاورزی تبدیل شد.

کد خبر : 2471 ساعت خبر : 12:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2471
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات