کشف یک محوله ادکلن و اسپری خوشبو کننده قاچاق در پلدختر

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از خبرآنلاین، رییس پلیس پلدختر از توقیف و کشف و ضبط یک محوله ادکلن و اسپری خوشبو کننده خارجی قاچاق به ارزش پنج میلیارد ریال در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ رضا داودی گفت: ماموران انتظامی شهرستان پلدختر در آزاد راه پل زال – خرم‌آباد این محموله که شامل یک هزار و ۲۴۱ کارتن ادکلن و اسپری خوشبو کننده خارجی قاچاق را از یک دستگاه تریلر کشف کردند.
وی با بیان این که در پی کسب خبری مبنی بر جابجایی محموله کالای قاچاق توسط متخلفی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت ، افزود: ماموران مستقر در ایست و بازرسی آزاد راه هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه تریلر ولوو که از استان‌های جنوبی به سمت تهران در حرکت بود مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند .
وی گفت: در جریان این عملیات، ماموران در هنگام بازرسی این محموله کالای خارجی قاچاق را کشف و توقیف کردند.
سرهنگ داودی ارزش این محموله توقیف شده کالای خارجی قاچاق را پنج میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در این رابطه یک نفر دستگیر شد.
رییس پلیس پلدختر گفت: کالاهای قاچاق به اداره گمرگ خرم‌آباد منتقل و متخلف برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.
شهرستان پلدختر در ۱۳۰کیلومتری خرم‌آباد مرکز استان لرستان قرار دارد.

پایان پیام

تعریف قاچاق

قاچاق یا نهان‌فروشی چیزی است که ورود آن به کشور یا معاملهٔ آن از طرف دولت ممنوع و بدون مجوز است. در علم اقتصاد به صورت مشخص به ورود و خروج کالا که مخفیانه از مرزهای کشور وارد یا خارج شود، قاچاق می‌گویند. کالای اقتصادی که مورد قاچاق قرار می‌گیرد را کالای قاچاق می‌نامند. شخص یا اشخاصی که مبادرت به انجام قاچاق می‌کنند را قاچاقچی یا سوداگر می‌گویند.

هنگامی که قیمت یک کالا در یک کشور با اجرای طرح‌های دستوری و با تمهیدات خاص کاهش می‌یابد، در نتیجه سوءاستفاده‌کنندگان به دنبال تهیهٔ آن کالای ارزان‌قیمت برای قاچاق آن به بیرون از مرزها هستند.

 

کد خبر : 3660 ساعت خبر : 1:16 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3660
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات