کنسرت فرج علیپور و شاهو عندلیبی در تهران

به گزارش پایگاه خبری گلونی کنسرت لری و کُردی به خوانندگی فرج علیپور و شاهو عندلیبی در تهران برگزار می‌شود. این کنسرت روز پنجشنبه ۵ شهریورماه ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت برگزار خواهد شد. مسلم علیپور نوازنده کمانچه درباره این کنسرت به خبرنگار گلونی گفت: «کنسرت در دو بخش لری و کُردی می‌باشد اما برنامه جدا از هم نیست و گروه نوازندگان هم یکسان است.

برای جلوگیری از یکنواختی برنامه،  به صورت پشت سر هم یک آهنگ لری اجرا می‌شود و یک آهنگ کُردی. ترانه‌های لری توسط فرج علیپور و ترانه‌های کُردی توسط شاهو عندلیبی خوانده می‌شوند.»

علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت این کنسرت می توانند از امشب به سایت  www.iranconcert.com مراجعه کنند.

پایان پیام

در مورد فرج علیپور

فرج علیپور(زاده ۲۱ دی ماه ۱۳۳۸، خرم‌آباد) نوازنده کمانچه و بداهه‌نواز موسیقی مقامی لرستان، خواننده و از چهره‌های سرشناس موسیقی لری است. او فرزند خانی از طایفه مطرب در زاهدشیر خرم آباد بود و در خانواده ای هنرمند که همگی اهل نواختن بودند بزرگ شد. در ۱۳۹۴، نشان درجه یک هنری که معادل دکترای موسیقی است، توسط شورای ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به وی اعطاشد.

او از همان کودکی نوازندگی کمانچه را نزد عمویش آموخت. کمانچهٔ او نخستین بار در سال ۱۳۴۸ در صفحه‌های گرامافون «دختر دهاتی» و «کیزه و شو» به خوانندگی بهمن اسکینی ضبط شد. از دیگر آثار او می‌توان به کاست و سی دی‌های زیر اشاره کرد:

  • تکسوار به خوانندگی محمد میرزاوندی
  • «دالکه» به خوانندگی رضا سقایی
  • یافته، آرزو و قدیم صیاد به خوانندگی بهمن اسکینی
  • حرف دل با صدای غلام رضا سبزعلی
  • گل باغ با صدای فضل اله صفاری
  • کنسرت موسیقی لری و بختیاری با صدای سیما بینا
  • آثاری همچون موسیقی محلی لری، داغ شقایق، تال، شادیانه، درسوگ آفتاب، شکوفه‌های موسیقی لرستان، چوپی، عزیز دل، میراث عشق، شانه شکی، سوز سیل، قالیباف و …

او از سال ۱۳۷۲ تا کنون کنسرت‌های متعددی را در کشورهای: آلمان، فرانسه، بلژیک، انگلیس، سوئد، نروژ، دانمارک، استرالیا، عراق و دبی اجرا نمود.

کد خبر : 3461 ساعت خبر : 3:09 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3461
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات