۳۸۰ واحد صنفی در بروجرد پلمپ شد

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، فرمانده انتظامی بروجرد از پلمپ ۳۸۰ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

 سرهنگ “دلیری ” در این باره گفت: مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی با همکاری مسئولان اتحادیه‎های صنفی از ۱۹۸۰ واحد صنفی در چهارماهه نخست امسال در شهر بروجرد بازدید کردند.

فرمانده انتظامی بروجرد افزود : در این راستا ۳۸۰ واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت مقررات انتظامی ، صنفی و شئونات اسلامی با هماهنگی مقام قضایی پلمپ شدند.

“دلیری”تصریح کرد: در این رابطه ۴۰۶ فقره تعهدنامه و ۳۸۰ اخطاریه نیز صادر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بروجرد ضمن قدردانی از مشارکت و همکاری خوب مردمی با پلیس، از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعالیت غیرقانونی و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون‎گریز، در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت‎های پلیسی ۱۱۰ اعلام تا نسبت به شناسایی جرم و دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

پایان پیام

در مورد صنف

صِنف یا رَسته انجمنی است که از سوی گروهی از افراد دارای یک حرفه و پیشه تشکیل می‌شود تا از این راه به بهبود کیفیت و بالابردن سطح کیفی مجموعهٔ واحدها، در کنار تعیین تدابیری برای مقابله با تخلفات، و همچنین انجام وظیفهٔ اطلاع‌رسانی دربارهٔ اتفاقات حوزه‌های مرتبط با حرفه موردنظر، یاری رساند. یکی از ویژگی‌های اساسی بازارها، تشکل بازاریان در انجمن‌های صنفی، یعنی «اصناف» بوده‌است. این انجمن‌ها اصولاً به صاحبان حرفه‌ها تشکل می‌بخشند و دارای وظایف اجتماعی وسیعی نیز هستند.

واژه صنف را به سه صورت جمع می‌بندند: صنف‌ها، اصناف، صنوف.

توزیع کالاها از جمله اصلی‌ترین مسئولیت‌هایی است که به‌عهدهٔ اصناف می‌باشد. دسترسی به آمار اصناف ایران از طریق سایت دبیرخانه هیئت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی امکان‌پذیر است.

شکل‌گیری اصناف در ایران قدمتی چند هزار ساله دارد این قدمت بازمی‌گردد به دوران حکومت هخامنشیان که مردم را به گروه‌ها و طبقات مختلف از جمله کسبه و اصناف و… طبقه‌بندی می‌کردند. پیشه وران که در این دوران در مقایسه با سایر قسمت‌ها از پایین‌ترین طبقات اجتماعی محسوب می‌شدند، رئیس طبقه تجار و اصناف (هخشان بز) یکی از رؤسای چهارگانه‌ای بود که در نظم و اداره امور مملکت نقش بسزایی داشتند.

کد خبر : 2565 ساعت خبر : 8:32 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2565
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات